Byznys
16/03/2016 Jaroslav Baďura

AWT dodala kolejiště nového přestupního terminálu Hranečník v Ostravě

V Ostravě byl dokončen a otevřen nový přestupní uzel – terminál Hranečník, který usnadní hromadnou dopravu pro cestující z okolních obvodů a měst do Ostravy. Na výstavbě terminálu se podílela i společnost AWT, člen skupiny PKP CARGO, která byla zhotovitelem kolejišť.

Nový terminál v Ostravě usnadní a zjednoduší městskou hromadnou dopravu pro dojíždějící obyvatele sousedních městských obvodů, přilehlých měst a obcí především Karviné, Orlové a Havířova.

Zároveň terminál přinese i ekologizaci dopravy v Ostravě, neboť do centra budou zajíždět pouze vozidla s elektrickou trakcí. AWT na novém přestupním terminálu zajištovala kompletní výstavbu železničního kolejiště.

„Součástí širokého portfolia služeb skupiny AWT jsou mimo železniční dopravy a spedice, kombinované dopravy, provozování vleček nebo stavebních a rekultivačních prací také železniční stavby a traťové služby. Tato významná zakázka pro středisko železničních staveb a traťových služeb, které je součástí společnosti AWT, dokazuje, že rozsah nabízených služeb stále rozšiřujeme a jsme schopni se účastnit i velkých staveb nejen v regionu, ale i v rámci celé České republiky,“ řekl Zbigniew Klepacki, generální ředitel skupiny AWT.

Středisko železničních staveb a traťových služeb mimo jiné nabízí zákazníkům služby v oblasti výstavby a rekonstrukce kolejišť, drážních přejezdů a přechodů, výstavbu a rekonstrukci speciálních železničních staveb, měření a údržbu kolejí a výhybek, pronájem a servis traťové mechanice nebo montáž, údržbu a opravy sdělovacích a zabezpečovacích zařízení.

Své služby poskytuje nejen u nás, ale i v okolních státech jako je Polsko nebo Slovensko. „Naše činnost a vysoká kvalita prováděných zakázek je podpořena dlouholetými zkušenostmi jak při výstavbě a údržbě kolejišť pro externí zákazníky tak i při údržbě vlastní vlečkové sítě AWT,“ podotkl Lukáš Křístek, ředitel střediska traťových služeb.

Výstavba terminálu Hranečník trvala přibližně rok a půl a stavba si vyžádala investici 126 milionů korun. „Tato zakázka patřila mezi naše nejvýznamnější stavby v roce 2015 a jsme velmi rádi, že jsme se mohli podílet na výstavbě tohoto moderního přestupního uzlu a tím pomoci ke zvýšení pohodlí a komfortu pro cestující na Ostravsku,“ dodal Lukáš Křístek.

Sdílejte článek