Byznys
26/04/2016 ČTK

Cestujících na nové vlakové trati na letiště do Mošnova přibývá, i díky průmyslové zóně

Ve vlacích na trati vedoucí na letiště do Mošnova nedaleko Ostravy postupně přibývá cestujících. Železnici nyní využívají týdně stovky lidí.

Trať má ale hlavně potenciál do budoucna, kdy je v plánu napojení na místní průmyslovou zónu, u níž by mohla vzniknout i vlaková zastávka, řekl náměstek moravskoslezského hejtmana Daniel Havlík (ČSSD) a mluvčí Českých drah (ČD) Kateřina Šubová.

Provoz na trati, jejíž vybudování stálo více než půl miliardy korun, začal před rokem. Letiště je prvním v zemi, na které jezdí pravidelné vlakové spoje.

„Ze začátku jsme nečekali nějaké závratné množství cestujících, nicméně postupně to pomalu stoupá a v letní sezoně jich určitě ještě přibude,“ řekl Havlík.

Trať se podle něj stane ještě využívanější tak, jak poroste počet pracujících v průmyslové zóně. Tam nyní staví firma Hyundai Mobis továrnu, v níž by v budoucnu mělo pracovat přes 900 lidí. Zaměstnanců přibývá i v dalších tamních firmách.

„Podniky samy žádají úpravy jízdních řádů autobusových linek jedoucích od vlakového spojení přímo do průmyslové zóny a počítá se, že do budoucna by vedle průmyslové zóny mohla vzniknout zastávka,“ řekl Havlík.

Šubová uvedla, že vlaky zpočátku vozily hlavně pracovníky na a z ranní směny. Nyní již zajišťují dopravu zaměstnanců všech směn. Železnice je hodně využívána při konání velkých akcí, jako bylo loňské mistrovství světa v hokeji.

„V rámci akce Dny NATO jezdily ve špičkách v hodinovém taktu z Ostravy do Mošnova zvláštní osobní vlaky se soupravou CityElefant a tři přímé dálkové spoje z Prahy a Brna. Všechny tyto vlaky byly maximálně využity,“ uvedla mluvčí.

Na trati původně jezdilo ve dvouhodinovém intervalu denně deset párů vlaků CityElefant jako linka Mošnov – Bohumín – Mosty u Jablunkova. To se od zavedení nového jízdního řádu změnilo. Nyní na letiště jezdí denně osm párů nových vlaků RegioPanter z Bohumína, Ostravy hlavního nádraží nebo Ostravy-Svinova.

„Kapacita těchto nových elektrických jednotek je cca 147 míst, a efektivněji se tak přizpůsobuje skutečnému počtu cestujících ve vlaku, kterých je v řádu desítek na jeden vlak, v letní charterové sezóně i sto cestujících na jeden spoj,“ uvedla Šubová. Od poloviny června do října k nim přibudou sezonní vlaky navazující na charterové lety.

Sdílejte článek