Byznys
12/12/2018 Jan Smekal

Chytrá myšlenka: Aplikace, která v botě hlídá chůzi i běh

Magazín PATRIOT představuje nejúspěšnější projekty programu Chytrá myšlenka, který spolu s Moravskoslezským krajem administroval Impact Hub Ostrava.

S projektem miomove přišel Daniel Majc. „Dan je inovátor, sportovec, hodně běhá a chtěl mít nějakou aplikaci, která co nejlépe zmapuje jeho aktivitu. A protože na trhu ještě nic takového neexistovalo, rozhodl se, že si to vyrobí sám,“ uvedla Barbora Malaníková, CEO miomove.

„Začali jsme tak pracovat na trekové mobilní aplikaci, začala spolupráce s univerzitou na senzorech, pak jsem do projektu nastoupila já, abychom začali řešit obchod, marketing a byznys plán, komu a jak budeme tento produkt prodávat,“ vysvětlila.

A jak se zrodil nápad přijít s myšlenkou chytré stélky do bot s analýzou došlapu miomove? „Jde o to, že došlap je v dnešní době hodně podceňovaný. Proto jsme se na něj zaměřili,“ zdůvodnila. „Když totiž běžcům řekneme, co zaznělo na naší prezentaci, dobře si to uvědomí a nemusí se jim to vysvětlovat dál. Uvědomují si, jak je došlap důležitý.“

Barbora Malaníková navíc upozorňuje na fakt, že v dnešní době je čím dál více lidí zavřených v kancelářích, kterým chybí pohyb. „Když už se rozhodnou, že to změní, začnou sice běhat, ale mnozí špatně. Zjistí, že jim to tedy nepomáhá, a tak s tím přestanou. A to je ohromná škoda,“ zdůraznila.

„Tuto problematiku chceme řešit analýzou došlapu, kdy lidem ukážeme, kde jsou správná místa chodidla, která mají zatěžovat více a která naopak méně. Přináší to spoustu benefitů. Jak jsem říkala v prezentaci, na chodidle stojí celé tělo, takže to potom souvisí i s bolestmi zad, páteře, hlavy, pravidelné migrény,“ vyjmenovala.

„Vidím to sama na sobě, když chodím běhat. Teď ovšem na to nemám moc času, protože jsem pracovně příliš vytížená. Už se ale těším, až se vrátím do běžeckého módu,“ řekla.

Aplikace miomove se v prvé řadě zaměřuje na běžce. „Je to totiž nová technologie a lidé jsou u nás vůči ní nedůvěřiví. Máme však potvrzené, že běžci už ví, jak mají správně běhat, takže jim to vysvětlovat nemusíme. V další řadě bychom se chtěli spojit s nějakou značkou vyrábějící obuv, kterou už lidé znají a důvěřují ji. Tímto způsobem by se aplikace měla začít lépe prodávat a měla by se dostat i k lidem, kteří nejsou tolik zvyklí běhat,“ míní Malaníková.

„Mnozí totiž nejen špatně běhají, ale také špatně chodí. Přitom běh i chůze jsou nejpřirozenějším lidským pohybem,“ podotkla.

Sdílejte článek