Nejnovější zprávy: Hejtman píše ministrovi: Jak řešit výskyt medvěda blízko obydlí? Ve Stěbořicích postavili rozhlednu, která připomíná vojenskou pevnost

Byznys

Do Beskyd v létě přijel půldruhý milion turistů. Rekord, těší provozovatele atrakcí

Přes milion lidí na cestě po Beskydech a více než 440 tisíc u vody v rekreační oblasti Olešná. Taková je zatím bilance hlavní turistické sezóny ve Frýdku-Místku a okolí.

Beskydské informační centrum zmapovalo návštěvnost TOP zajímavostí a zjistilo, že lidé více než loni mířili také na Frýdecký zámek. Stabilně silnou návštěvnost mají nedaleké Hukvaldy a Nošovice. První díky rodišti Leoše Janáčka a hradní oboře, druhé díky pivovaru Radegast. „Přes Frýdek-Místek lidé často míří také do Kopřivnice za automobilovými expozicemi Tatry, do Štramberka na Trúbu a do Muzea Zdeňka Buriana,“ říká ředitelka Beskydského informačního centra Monika Konvičná. Kvalifikované odhady zatím ukazují v atraktivitách Frýdeckomístecka celkový nárůst návštěvnosti o 200 tisíc lidí.

„Unikátní je Včelařský naučný areál v Chlebovicích – největší v ČR, kostelík na Gruni, kde měl svatbu slavný dirigent Rafael Kubelík, nebo beskydská oblast temné oblohy, kde nedochází ke světelnému znečišťování nočního nebe,“ vyjmenovává atraktivní místa ředitelka Konvičná.

Rekordmanem roku budou ale Pustevny, kam přišlo nebo lanovkou vyjelo přes půl milionu turistů. Na nejvyšší vrchol Beskyd Lysou horu letos vystoupalo díky pěknému počasí přibližně 400 tisíc návštěvníků. „Skokanem roku v nárůstu návštěvnosti bude letos rekreační centrum a aquapark Olešná, kam zavítalo přes 440 tisíc návštěvníků, zhruba o 24 procent lidí více než v roce 2014, což odpovídá průběhu letošního horkého léta,“ upozornila ředitelka informačního centra.

Frýdecký zámek letos zaznamenal rovněž rekordní příliv návštěvníků. Pomohla tomu i atraktivní nabídka výstav, hudebních festivalů nebo prohlídka zámku při svíčkách a Muzejní noc. „Celkem letos navštíví Frýdecký zámek včetně Svatojánské vyhlídkově věže přes 75 tisíc návštěvníků. Jde o nárůst o téměř 18 procent,“ shrnula ředitelka Beskydského informačního centra. Nedalekou Baziliku Minor letos během Noci kostelů navštívilo zhruba 2 580 návštěvníků.

Frýdek-Místek se navíc letos rozhodl větší návštěvnost oblasti pobídnout i kampaní, která zdůraznila, že centrum je výjimečným  dvojměstím. „Jak se obě města spojila, násobí se zde i zábava, nabídka služeb a program pro volný čas,“ hlásalo město prostřednictvím Beskydského informačního centra celé léto. Kampaň stavěla na sloganu Město na druhou = u nás se zážitky umocňují.

„Nabídli jsme lidem v kraji a turistům prostřednictvím outdooru, rádia, tiskovin, soutěží a sociálních sítí pestrý výběr zábavy, od sportu až po kulturu a gastronomii. Kampaň oslovila 500 tisíc uživatelů na Facebooku a zaznamenala přes 110 tisíc zobrazení webových stránek, “ shrnula ředitelka Beskydského informačního centra Monika Konvičná.

Foto dne