Byznys
30/11/2015 Jaroslav Baďura

Eschola? Baví nás neustále vystupovat z řady, zkoušet nové věci

Když zakladatel firmy Eschola Adam Wojtovič mluví o své obchodní strategii, používá přirovnání, že má raději útulný rodinný penzion než hotel velkého mezinárodního řetězce.

„Vysvětlím to. Když jsme začali být s naší jazykovou školou úspěšní, rozhodovali jsme se se společníkem, jak dál. A rozhodli jsme se, že nebudeme jednou z mnoha úspěšných jazykovek, ale nabídneme něco nového, jiného,“ říká Adam Wojtovič.

Zvládli úspěšně náročný mezinárodní certifikát obchodní angličtiny a začali ji firmám nejen v kraji, ale i za jeho hranicemi nabízet.

Další novátorský a tehdy ne zcela obvyklý krok následoval: „Rozhodli jsme se, že budeme zákazníkům, především z řad větších firem, nabízet tréninky komunikačních dovedností. Ne, že by to tehdy nikdo nedělal, jenomže my to nabízeli v angličtině,“ popisuje další úspěšnou etapu firmy Adam Wojtovič.

Když ve vedení firmy zvažovali, kam se posunout dále, vývoj je nasměroval tam, kam podle Adama Wojtoviče zcela samozřejmě směřoval. „Já mám někdy strach říct, že dělám koučink, je to trochu zprofanované slovo, někdy mám pocit, že je každý druhý kouč,“ směje se Adam Wojtovič.

Nicméně Eschola získala další významné certifikáty a poskytuje nejen koučink zájemcům, opět především z řad firem, ale také trénuje lidi, kteří se chtějí kouči stát.

„Baví nás neustále vystupovat z řady, zkoušet nové věci,“ vysvětluje filozofii firmy Adam Wojtovič. „I na rok 2016 chystáme celou řadu novinek. Mezi jinými nás zaujala myšlenka pořádat zážitkové kurzy v angličtině. Lidé by k nám chodili dělat to, co je baví, potkávali se s ostatními, někdy cizinci, kteří zde žijí, a u toho jazyk používali v reálných situacích, o které jim skutečně jde.“

Mezi klienty Escholy patří například firmy jako DHL, Komerční banka, SmVaK, Vítkovice Steel, ArcelorMittal, Generali, Komerční pojišťovna, ABB, Huisman, OKD či Plzeňský Prazdroj…

Nyní tvoří zhruba šedesát procent objemu práce firmy Eschola výuka jazyků, zbytek je koučink a výuka komunikačních dovedností.

„Myslím, že budoucnost v našem oboru mají firmy, které přijdou s komplexním řešením vzdělávacích potřeb nabídnou klientům individuální přístup, klidně i na úkor velkých objemů,“ míní Adam Wojtovič.

Sdílejte článek