Společnost
04/06/2016 Tomáš Svoboda

Festivaly můžou Ostravsko pozvednout, věří zakladatel úspěšného Beats for Love

Jako největší taneční festival v srdci Evropy se s hrdostí označuje ostravský Beats for Love, který loni do areálu Dolní oblasti Vítkovice přilákal na čtyřicet tisíc návštěvníků. A to pouhých čtrnáct dnů před startem kultovních „Colours“. Za úspěšným projektem, jehož čtvrtý ročník se uskuteční na přelomu června a července, stojí zakladatel Kamil Rudolf, se kterým jsme si povídali také o přínosu podobných akcí pro život v našem kraji.

Jakými slovy bys představil festival člověku, který na něm ještě nebyl?
„Beats for Love je festival elektronické taneční hudby, se kterým jsme se po loňském třetím ročníku stali největším festivalem svého žánru ve střední Evropě. Jinak si myslím, že taneční hudbu dneska poslouchá většina mladé populace, která nás zná a která tvoří drtivou většinu návštěvníků. Ale chodí k nám i lidé, kteří taneční hudbu přímo neposlouchají. Přijdou však za skvělou atmosférou a kulisami vítkovické Dolní oblasti.“

Co tě vlastně přivedlo k tomu uspořádat v Ostravě právě takovou akci?
„V kultuře dělám už hodně dlouho, kromě jiného hlavně klub Stoun ve Frýdku-Místku, jeho letní scénu, ale i spoustu dalších akcí, kterých je za rok asi dvě stě. Co se týče taneční hudby, ta ve mně je, jelikož sám hraju jako dýdžej, i když vůbec nejsem dobrý nebo známý. Ale vždycky mě hodně bavila, což mě přivedlo k myšlence, že by bylo fajn uspořádat něco v tomto žánru. Jedním z motivů přitom byla berlínská Love Parade. Říkal jsem si, že udělat něco takového v Ostravě, by bylo prostě skvělé. Tím, že taneční hudba je v regionu populární, se to všechno sešlo a vyústilo to ve festival Beats for Love.“

Letos lákáte na hvězdný projekt Sigma, dále Angerfist či Beardyman, ale také na celkově o třetinu větší prostor a 300 interpretů na 16 pódiích, cenově přitom zůstáváte docela při zemi…
„Chceme i nadále být festivalem pro všechny, to znamená, že aktuální ceny vstupenek za třídenní festival jsou za 300 korun v předprodeji a 400 na místě. V této souvislosti samozřejmě musíme poděkovat našim partnerům, díky kterým můžeme dál růst, lákat do Ostravy velká jména, ale přitom zachovat cenovou dostupnost.“

Co říkají návštěvníci festivalu na jedinečnou kulisu vítkovické Dolní oblasti?
„Setkáváme se s tím, že hlavně ti mladší žasnou a v dobrém slova smyslu zkrátka nechápou, co to tady v Ostravě vlastně máme. Někteří si myslí, že jsme to všechno postavili jenom kvůli festivalu, což místního člověka pobaví. Ale jinak v našem přístupu k návštěvníkům nesledujeme jen hudební linku, ale snažíme se, aby se cítili dobře celkově. Proto pro nás letos nově dělá designový ředitel David Žyla mimo jiné speciální vybavení do odpočinkové zóny. Jsou to originální věci, designové skvosty, z recyklovaných odpadů, takže se můžeme těšit na posezení u starých barelů nebo na sedátkách z pneumatik.“

Festival je na jednu stranu velkou zábavou, ale také zásahem do života města. Jak vnímáš tento aspekt?
„Letos jsme se rozhodli udělat vstřícný krok vůči městu, a tak jsme zkrátili počet dnů festivalu ze čtyř na tři a navíc i provozní dobu v jednotlivých dnech, abychom nerušili lidi v okolí. Jinak se snažíme festival vnímat hlavně z pohledu toho, co Ostravě přinese. Máme studii, podle které návštěvníci utratí v souvislosti s festivalem až 20 milionů korun, navíc se k němu váže zhruba 80 pracovních míst. Takže i to jsou důvody, proč si myslím, že festivaly můžou Ostravsko pozvednout a lidi tady udržet. Tyhle akce je prostě přitáhnou k Ostravě.“

Důležitým tématem je také konkurence s festivalem Colours of Ostrava, který startuje záhy po tom vašem. Jak mohou tyhle dva světy fungovat vedle sebe?
„Osobně mám lidi z Colours rád a moc si vážím toho, že se jim podařilo udělat respektovaný světový festival. To je úžasné. Nicméně my jsme festival elektronické taneční hudby a cílíme na mladší generaci. Naše cílovka jsou lidi mezi 18 až 35 lety, takže v tomto směru si s Colours vůbec nekonkurujeme. Ba naopak jsou takoví, kteří jdou k nám i na Colours. U nás pochopitelně hraje roli levnější vstupné. Kdybychom byli festival za dva tisíce, tak by si někteří rozmysleli, kam nakonec půjdou. Ale rivalita mezi námi vůbec není. Když s něčím novým přijdu, vždycky si obvolám stávající promotéry a zeptám se na jejich názor. Takže od prvního okamžiku jsme byli se Zlatkou (Zlata Holušová, ředitelka Colours, pozn. red.) v kontaktu a myslím si, že jak my nevadíme Colours, tak oni nevadí nám. Naopak jsme kamarádi, setkáváme se a bavíme. Děláme ve společné branži, nevnímáme se jako konkurenci.“

Sdílejte článek