Společnost
21/10/2017 ČTK

Klimkovice nakonec nezdrží dostavbu Rudné. Lidé se ale obávají, že město zavalí kamiony

Vedení lázeňského města Klimkovice se obává, že při dostavbě prodloužené Rudné, která je klíčová pro silniční spojení Ostravy s Opavou, se ještě zintenzivní nákladní doprava středem města.

Klimkovičtí proto budou na sjezdu z prodloužené Rudné požadovat umístnění dopravní značky zakazující vjezd kamionům do města. Klimkovice dokonce zvažovaly, že by využily své možnosti podat připomínku ke studii vlivu na životní prostředí (EIA) na tuto stavbu.

Zastupitelé ale nakonec těsnou většinou tento postup zamítli. Uvádějí, že nechtějí ohrozit dokončení již tak problematické stavby. Novinářům to dnes řekl starosta Zdeněk Husťák (ČSSD). Svým rozhodnutím ale zastupitelé popudili některé obyvatele Klimkovic, kteří roky bojují za nižší dopravní zatížení města.

„Toto téma bylo na jednání zastupitelstva předmětem bouřlivé diskuze. Jednou z variant, kterou jsem osobně navrhoval, bylo právě podání připomínek k EIA. Zastupitelé se ale přiklonili k názoru, že bychom tak mohli zbrzdit dostavbu prodloužené Rudné a zkomplikovat tím život tisícům obyvatel Poruby. Proto rozhodli, že se budeme se svými požadavky souvisejícími s dostavbou prodloužené Rudné obracet pouze na Magistrát města Ostravy,“ uvedl starosta.

Podle něj by se připomínkováním EIA mohla ještě více zhoršit spolupráce se sousední Ostravou. Klimkovice jsou totiž již nyní s krajským městem ve sporu kvůli jeho územnímu plánu, který umožňuje rozšiřování logistického centra na hranici obou měst.

„Stavba prodloužené Rudné už má zpoždění a situace na ulici 17. listopadu je nesnesitelná. Rozumíme tomu, protože sami dopravou trpíme, tak nechceme těm sousedním občanům přitěžovat,“ vysvětlil Husťák.

Podle něj chce město kromě doplnění zákazové značky usilovat i o stavbu protihlukových zdí, výsadbu zeleně či vybudování odbočovacích pruhů a přechodu pro chodce na silnici 647 u zastávky městské hromadné dopravy Klimkovice – Václavovice.

„Jakkoliv pro obavy Klimkovických mám pochopení, statutární město Ostrava není investorem prodloužené Rudné, a tedy ani případných dodatečných opatření, která Klimkovice požadují. Nedávno jsme se ale s panem starostou Hušťákem setkali a dohodli se, že Klimkovice nechají zpracovat studii, která ověří proveditelnost jimi navrhovaných řešení v širších souvislostech a poté k jejich projednání svoláme společné jednání i za účasti ŘSD a Moravskoslezského kraje,“ řekl ostravský primátor Tomáš Macura (ANO).

Rozhodnutím klimkovických zastupitelů jsou ale zklamaní někteří obyvatelé města, kteří věřili, že zastupitelstvo bude hájit především jejich zájmy.

„Jsme krajně rozladěni. Překvapila nás reakce větší poloviny zastupitelů. Nechápeme, proč a co je k tomu vedlo. My jsme se obrátili na své zastupitele, aby nás zastupovali při našich problémech. V poslední naději, že se nás zastupitelé zastanou, jsme skončili tak, že jim přestáváme věřit,“ řekla novinářům Anna Pazděrová ze spolku Klimkovice – Václavovice, místo pro život, který už několik let usiluje o zklidnění dopravy ve městě.

Prodloužená Rudná je klíčová pro silniční spojení Ostravy s Opavou. Projekt mimo jiné brzdí i vyvlastnění pozemku, jehož majitel stavbě brání.

Na prodloužené Rudné zbývá dostavět poslední zhruba čtyřsetmetrový úsek.

Komunikace protáhne frekventovanou Rudnou silnici, která vede skrz celou Ostravu, až k výpadovce na Opavu a dál na Krnov či do Polska. Stavba má zrychlit dopravu a zvýšit její bezpečnost, ale také ulevit přetíženým ulicím v ostravské čtvrti Poruba.

Sdílejte článek