Byznys
20/08/2019 Tomáš Svoboda

Kofola zvýšila pololetní tržby a vstoupila do byznysu s kávou

Nápojářská skupina Kofola v prvním pololetí letošního roku navýšila tržby ve všech regionech, kde působí. Tržby Kofoly stouply meziročně o 3,4 % na více než 3 miliardy korun.

Pozitivně se na tržbách podepsal hlavně Adriatický region, ve kterém nejvíce vyrostla společnost Studenac. Kofola se i nadále soustředí na nové růstové příležitosti, a proto v červenci oznámila koupi české společnosti Espresso.

Díky nové akvizici se její gastro portfolio rozšířilo o špičkovou kávu Café Reserva a prémiové čaje Dilmah.

Skupinová EBITDA, tedy zisk před zdaněním, v prvním pololetí meziročně klesla o 7,3 % na 424,7 milionů korun. Hlavní příčinou byl měsíc květen, který byl jeden z nejchladnějších a nejdeštivějších za poslední desetiletí.

Výsledek ovlivnily i vyšší náklady na obaly, nárůst mezd a logistické náklady, které byly částečně pokryté nižší cenou cukru.

„Počasí nám opravdu ve druhém kvartálu nepřálo, ale i přes tuto nepřízeň se nám podařilo v porovnání s loňským rokem navýšit tržby a věřím, že splníme avizovaný roční plán,“ uvedl Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola.

Československý trh vygeneroval v prvním pololetí tržby meziročně vyšší o 1,1 %, přičemž tržní podíly v segmentu gastro jsou v tomto regionu nejvyšší v historii.

Obrovský úspěch zaznamenává značka Royal Crown Cola, která významně navyšuje tržní podíl v segmentu kolových nápojů.

V druhém kvartálu roku 2019 začala Kofola na Slovensku prodávat minerální vodu Kláštorná Kalcia, kterou koupila včetně výrobního závodu v roce 2018. Jen za prvních pár měsíců se podařilo prodat 1,5 milionu lahví a dostat se na tržní podíl ve výši 2,5 %.

Největší, až dvojciferný růst, zaznamenaly prodeje v Chorvatsku, kde se Kofola posunula v segmentu sycené minerální vody na druhé místo. Navýšení prodejů zaznamenala i značka minerální vody Radenska, která letos slaví 150. výročí.

„Adriatický region nám dělá radost, díky investicím neustále roste a jeho tržby mají v hospodaření stále větší váhu. Československý region je až na malé výkyvy dlouhodobě stabilní, a proto se nyní budeme soustředit především na to, abychom našli další růstové příležitosti," doplnil Samaras.

Čerstvá akvizice společnosti Espresso, která distribuuje kávy Café Reserva a čaje Dilmah, podle něj nabídku skupiny Kofola zásadně rozšířila, takže může v gastro segmentu poskytnout kompletní nealkoholické portfolio.

„V tomto trendu chceme určitě pokračovat,“ dodal generální ředitel Kofoly.

Sdílejte článek