Vyšší tržby jsou podle Kofoly především dílem značek Radenska a Rauch, novinek v portfoliu. O desítky procent vzrostly také výnosy značky energetických nápojů Semtex, která nedávno prošla rebrandingem (změnou obchodní značky). Na nižším provozním zisku skupiny se podle Kofoly podepsal pokles tržeb v Polsku, který je způsobený změnou kurzu směrem k vlastním značkám.
„Jsem spokojený. První kvartál pro nás není nejdůležitější, pro nápojáře je klíčová letní sezona a na tu jsme připraveni,“ komentoval výsledek prvního čtvrtletí generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.
Skupina vyplatí držitelům akcií 150 milionů korun, což je více, než deklarovala v prospektu emitenta cenných papírů.
Kofola ČeskoSlovensko je předním evropským výrobcem nealkoholických nápojů. Má sedm výrobních závodů a zaměstnává 2000 lidí na Slovensku, v České republice, Slovinsku a Polsku.
Loni Kofola své sídlo přestěhovala z Polska do České republiky, do Ostravy. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.
Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v tisících Kč):
1. 1. 2016 – 31. 3. 2016 | 1. 1. 2015 – 31. 3. 2015 | Změna 2016/2015 | Změna 2016/2015 (%) | |
Tržby | 1,466.304 | 1,252.957 | 213.347 | 17,0 |
Provozní zisk (EBIT) | 26.286 | 32.298 | -6012 | -18,6 |
EBITDA | 153.787 | 144.552 | 9235 | 6,4 |
Zdroj: Kofola