Nejnovější zprávy: Dny NATO v Mošnově navštívilo 220.000 lidí, tedy stejně jako loni Při hromadné autonehodě se zranilo sedm lidí

Byznys

Kofole vzrostly v 1. čtvrtletí tržby meziročně o 17 procent na 1,4 miliardy

Nápojářské skupině Kofola stouply v letošním prvním čtvrtletí tržby meziročně o 17 procent, z 1,253 miliardy na 1,466 miliardy korun. Provozní zisk jí klesl z 32,3 milionu korun (o 18,6 procenta) na 26,3 milionu korun.

Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) ale skupině vzrostl o 6,4 procenta ze 144,6 milionu na 153,8 milionu korun.

Vyšší tržby jsou podle Kofoly především dílem značek Radenska a Rauch, novinek v portfoliu. O desítky procent vzrostly také výnosy značky energetických nápojů Semtex, která nedávno prošla rebrandingem (změnou obchodní značky). Na nižším provozním zisku skupiny se podle Kofoly podepsal pokles tržeb v Polsku, který je způsobený změnou kurzu směrem k vlastním značkám.

„Jsem spokojený. První kvartál pro nás není nejdůležitější, pro nápojáře je klíčová letní sezona a na tu jsme připraveni,“ komentoval výsledek prvního čtvrtletí generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.

Skupina vyplatí držitelům akcií 150 milionů korun, což je více, než deklarovala v prospektu emitenta cenných papírů.

Kofola ČeskoSlovensko je předním evropským výrobcem nealkoholických nápojů. Má sedm výrobních závodů a zaměstnává 2000 lidí na Slovensku, v České republice, Slovinsku a Polsku.

Loni Kofola své sídlo přestěhovala z Polska do České republiky, do Ostravy. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v tisících Kč):

1. 1. 2016 – 31. 3. 2016 1. 1. 2015 – 31. 3. 2015 Změna 2016/2015 Změna 2016/2015 (%)
Tržby 1,466.304 1,252.957 213.347 17,0
Provozní zisk (EBIT) 26.286 32.298 -6012 -18,6
EBITDA 153.787 144.552 9235 6,4

Zdroj: Kofola

Foto dne