Veřejnou linkovou dopravu bude společnost na Českotěšínsku zajišťovat po dobu deseti let, a to na celkem 18 linkách. Nová vozidla jsou nízkopodlažní a klimatizovaná, což by podle Havlíka mělo zkvalitnit cestování a usnadnit přepravu i lidem s omezenou schopností pohybu. Autobusy na CNG pohon zároveň produkují méně škodlivin.
„Emise, vznikající při spalování zemního plynu, jsou jednoznačně přijatelnější než emise ze spalování automobilového benzínu. Obsahují totiž méně aromátů a nenasycených uhlovodíků, které jsou živnou půdou pro tvorbu fotooxidačního smogu a přízemního ozónu. Plynové motory produkují navíc o jeden až dva řády méně emisí pevných částic než motory naftové,“ vysvětlil Havlík.
Dodal, že autobusy na zemní plyn mají v porovnání s benzínovými a naftovými také zhruba o čtvrtinu menší vliv na vznik takzvaného skleníkového efektu. „V případě užití zemního plynu v autobusech dochází také ke snížení hluku, a to o 50 procent vně vozidel, o 60 až 70 procent uvnitř vozidel,“ podotkl Havlík.
Společnost začne dopravu zajišťovat od 11. prosince. Moravskoslezský kraj bude na tuto službu ročně přispívat 78 milionů korun, na financování autobusových linek se budou z deseti procent podílet také města a obce z této části regionu.