Společnost
26/02/2017 Admin PATRIOT

Nové podniky v Ostravě: Mr. Sushito kombinuje sushi a burrito

Dalším ze série nových podniku se na začátku ledna stala restaurace Mr. Sushito, která se zákazníkům otevřela 3. ledna v Roháčově ulici v Ostravě.

Pod názvem Sushito se skrývá produkt, který své základy nese v klasickém sushi, ale je upraven do formy burrita a ve finále představuje zcela jiný koncept této pochutiny.

Mr. Sushito je první restaurace v České republice, která tento pokrm nabízí. Sushi se v tomto případě dočkalo obměny a je k dostání v masové i veganské variantě.

„Na klasické sushi si u nás vůbec nehrajeme, jde o zcela novou formou jídla. Naše sushi burrita jsou za mě zdravější a také cenově dostupnější,“ říká jeden z majitelů a provozní ostravské restaurace David Moravec.

Pro tento pokrm se David Moravec nadchl a získal inspiraci ve Varšavě, kde podobnou restauraci navštívil. Koncept a jeho prezentace ho natolik zaujala, že se jej rozhodl přivést také do Česka.

Stejně jako u klasického sushi tvoří základ sushita řasa nori a ochucená rýže, dalším složením se však liší. „Máme navíc zeleninu a omáčky vlastní výroby a nabízíme také masové varianty. Nekrájí se to na kolečka, ale tvarem pokrm připomíná burrito,“ doplňuje Moravec.

David a jeho bratr Jakub Angelo Guzsi společně podnik založili a složení každého sushita v nabídce sami vymysleli. „Recepty si vymýšlíme sami a na konkurenci se vůbec nedíváme. Než jsme vybrali těchto deset produktů, tak jsme jich vyzkoušeli asi stovku a usoudili jsme, že tyto jsou nejlepší,“ popisuje začátky Moravec s tím, že vybrané produkty ozkoušeli také kamarádi a rodina, u nichž se dočkali pozitivních reakcí.

Přesto byly úplné začátky spojeny s obavami, zda se nový pokrm uchytí a ocení jej také zákazníci, až se pro ně restaurace otevře

„Sice jsem tomu věřil, ale zároveň jsem se bál, co na to řeknou zákazníci. Ale lidi chodí a chválí nás. Stejně tak na facebooku máme skvělé hodnocení a hodně fanoušků,“ těší se z příjemných ohlasů Moravec, který se za dobře připravené sushito dočkal i potlesku páru, který přišel restauraci vyzkoušet.

Ve své nabídce má Mr. Sushito deset stálých pokrmů a každý den také speciální nabídku sushita společně s polévkou.

„Přidali jsme také vlastní polévky, které se snažíme dělat chutně, zdravě a zajímavě. Nabízíme polévku tomatovou, sladkokyselou, kukuřičný krém nebo polévku, která je inspirována vietnamskou Pho,“ představuje Moravec nabídku, kterou se snaží přizpůsobit lidem ve firmách pracujícím v okolí – ti restauraci navštěvují v obědových pauzách.

„Lidé, co tady v okolí pracují, mají často sedavá zaměstnání a v pauze se rádi protáhnou, projdou a dají si něco čerstvého a svěžího, než aby si objednávali do kanceláře pizzu,“ myslí si Moravec, který si zakládá právě na stále čerstvých surovinách a osvědčených dodavatelích.

Podnik ale kromě zaměstnanců okolních firem navštěvují i další zákazníci ve všech věkových kategoriích. „Navštěvují nás patnáctiletí, ale i šedesátiletí. Jednou tady přišel takový starší pán, dal si pivko, sushito a tak mu chutnalo, že druhý den přišel znovu i s manželkou,“ doplňuje a cení si také návštěvnosti zákazníků z řad vegetariánů a veganů, na něž ve své nabídce také mysleli.

„Veganů hodně přibývá a těch restaurací není tolik. Proto jsme vymysleli veganská burrita a musím říct, že jsou velmi oblíbená a chodí na ně i lidi, kteří vegani nejsou,“ říká.

Podnik sice nenení umístěn úplně v centru nebo na nějaké vyhledávané adrese, majitelé si však nemyslí, že jde o něco, co by jim mělo podkopávat nohy.

„Je to tady trochu schované. My jsme však do toho šli s tím, že sem chceme lidi přilákat. Než abychom platili za nějaké drahé místo, tak ty peníze investujeme jinam a věříme, že si lidé najdou cestu za dobrým jídlem,“ věří Moravec. Svá sushita si pak zákazníci mohou objednat až domů, jelikož restaurace nabízí také možnost rozvozu.

Co se týče budoucnosti a dalšího rozšíření, tak si majitelé kladou postupné cíle, které si chtějí plnit. Nyní už nabízejí také dezerty a chystají se nabídku rozšířit i o menší svačinky. V létě se pak mohou návštěvníci těšit také na domácí ledové čaje, smoothie nápoje a další.

„Chceme také rozšířit služby v oblasti cateringu na výstavách nebo sportovních seminářích a navštěvovat také food festivaly. Letos bychom rádi otevřeli ještě jednu provozovnu, která by měla být v Olomouci, nebo Prostějově,“ přemýšlí nad dalším rozvojem Moravec.

Martina Kotulová

Sdílejte článek