Společnost
27/04/2016 ČTK

Opravené třinecké nádraží zahájilo zkušební provoz. Moderní terminál se povedl

Ve výpravní budově na hlavním nádraží v Třinci na Frýdecko-Místecku, kterou nechaly České dráhy za zhruba 50 milionů korun kompletně zrekonstruovat, začal zkušební provoz. Ten potrvá maximálně tři měsíce, pak by mělo nové nádraží začít normálně fungovat.

Prostor u nádraží nechalo za více než 21 milionů korun přestavět město, a celek se tak změnil v moderní dopravní terminál, uvedly mluvčí Českých drah (ČD) Kateřina Šubová a mluvčí třinecké radnice Šárka Szlaurová.

Výpravní budova pocházející z 50. let minulého století byla už notně sešlá, její oprava začala předloni v prosinci. Dráhy části budovy nechaly odbourat. Ve zmodernizovaných prostorech je nové odbavení pro cestující i čekárna, přibude tam restaurace a obchody.

Čekárna v modernizované hale. Foto: ČTK

Čekárna v modernizované hale. Foto: ČTK

Před nádražím je nové parkoviště, nové jsou také přístupové chodníky. „V přilehlém prostoru vedle nádražní budovy vznikla bezbariérová nástupiště pro autobusy a odpočinková zóna s lavičkami. Cestujícím budou sloužit také nové informační tabule s odjezdy vlaků a autobusů,“ popsala Szlaurová.

V prostoru je nové veřejné osvětlení. kamerový systém, bezbariérově upravené chodníky i nástupiště. „Na zmodernizovaný přednádražní prostor navazuje také chodník a bezpečnější přechod pro chodce vedoucí k autobusové zastávce na druhé straně silnice,“ uvedla Szlaurová. Celkem 85 procent nákladů na modernizaci prostoru před nádražím pokryje dotace.

Přestavba samotné výpravní budovy se o několik měsíců protáhla. Důvodem byla nutnost stavbu důkladně staticky zajistit. Kvůli prodloužení prací však dráhy nedostanou na projekt takovou dotaci, jak počítaly. Stavba měla původně stát 40 milionů, přičemž dotace měla dosáhnout 40 procent, tedy asi 16 milionů korun.

„Můžeme uplatňovat nárok na čerpání dotace pouze z částky, kterou jsme jak vyčerpali, tak i vyfakturovali do 31. prosince 2015. Do tohoto data jsme proinvestovali asi 30 milionů, takže bychom měli dostat dotaci asi 12 milionů korun,“ řekla Šubová.

Vícepráce přijdou asi na 10 milionů korun, i s nimi bude přestavba nádraží stát celkem asi 50 milionů korun. Samotné ČD tak zaplatí celkem přibližně 38 milionů korun.

„Vícepráce jsme museli zhotoviteli uznat. Byly to věci kolem statiky a ty se bohužel nedaly předvídat. Když začala rekonstrukce, tak se objevily věci, které projektová dokumentace neodhalí, a kvůli tomu se to prodloužilo,“ vysvětlila Šubová. Zkušební provoz by podle ní měl trvat maximálně tři měsíce, pak dráhy budovu uvedou do běžného provozu.

Sdílejte článek