Společnost
03/12/2023 Petr Broulík

Ostrava má novou cyklostezku, spojila Porubu se Skalkou

​Zcela nová cyklostezka propojila Porubu s Vřesinou. Cyklistům nabídne bezpečnou možnost pohybu i v této části Ostravy

Trasa je zhruba 450 metrů dlouhá a doplnila chybějící propojení silnic a dalších komunikací v této okrajové části Ostravy. Nová společná stezka pro cyklisty a chodce umožní především bezpečnou cestu obyvatel Poruby k volnočasovému středisku Skalka Family Parku a střelnici Poruba.

„Nové cyklopropojení mohou využít cyklisté mířící do zábavního parku, kteří do nynějška museli využít silnici III. třídy. Cyklostezka tak představuje bezpečnější alternativu pohyb,“ konstatuje Břetislav Riger, náměstek primátora pro investice i dopravu. Nová komunikace může sloužit také pěším, pokud se vydají na procházku z točny ve Vřesině k zábavnímu parku nebo na střelnici či k rybníku Skalka.

Letos přibyly cyklostezky v Hrabůvce, Mariánských Horách, Radvanicích a Michálkovicích

„Město tak pokračuje v rozšiřování cyklostezek, kterými chce motivovat obyvatele k využití tohoto zdravého i ekologického způsobu dopravy. Zároveň přispívá ke zvýšení bezpečnosti cyklistů,“ dodává náměstek primátora a připomíná, že letos byly dokončeny cyklostezky v Hrabůvce, Mariánských Horách, Radvanicích a Michálkovicích. „Za zmínku stojí i unikátní lávka, spojující Dolní oblast Vítkovice se Slezskou Ostravou, kterou také využívají cyklisté.“

Dokončené cyklopropojení mezi Porubou a Vřesinou tvoří dva stavební celky. Náklady na stavbu přesáhly 14,2 milionů korun, na stavbě se podílel také Moravskoslezský kraj, a to částkou ve výši přesahující 5,8 milionů korun. Cyklospojení vybudovala společnost FIRESTA-Fišer podle projektové dokumentace, kterou vyhotovil Dopravoprojekt.

Město investuje také do oprav stávajících cyklostezek

V letošním roce město zahájilo také další stavbu nové cyklotrasy M, S Mečnikovova – Žákovská v délce 6,4 km, která nabídne bezpečnější možnost jízdy cyklistům v městských obvodech Ostrava-Jih, Vítkovice, Nová Ves, Mariánské Hory a Hulváky. „A to tím, že propojí stávající cyklistické trasy na okrajích území. Investovat do výstavby cyklostezek se chystáme i v roce 2024,“ uvádí Břetislav Riger.

Připomněl, že město letos také poskytlo k opravám páteřních cyklostezek 25 milionů korun, práce zajistily Ostravské komunikace. Pro rok příští předpokládá Ostrava na opravy cyklostezek poskytnout další dvě desítky milionů korun.

Ostravané hojně využívají také sdílených kol

Kromě výstavby potřebné infrastruktury Ostrava podporuje také systém sdílených kol (bikesharing). „Za prvních deset měsíců evidujeme 436 tisíc výpůjček sdílených kol, na kterých lidé ujeli téměř 606 tisíc kilometrů. V hlavní sezoně je k dispozici v ulicích zhruba 1100 kol na asi 350 stanovištích, počet výpůjček stoupá v období od května do října. Město službu letos podpořilo částkou přesahující 4,3 miliony korun. V roce 2023 jsme také nabídli novinku 30 minut jízdy na kole zdarma pro uživatele s celoroční jízdenkou ODIS,“ vysvětluje náměstek primátora Aleš Boháč.

Sdílená kola mohou lidé v Ostravě využít k přepravě od roku 2019. V loňském roce provozovatel sdílených kol evidoval 513 747 výpůjček sdílených jízdních kol. Loni i letos dominuje vypůjčení kol do patnácti minut, které lidé volí ve zhruba 90 procentech.

Sdílejte článek