Nejnovější zprávy: Dny NATO v Mošnově navštívilo 220.000 lidí, tedy stejně jako loni Při hromadné autonehodě se zranilo sedm lidí

Proměny kraje

Ostravská firma vyvinula unikátní e-shop s autodíly

​Proč neprodávat autodíly ve snadno ovladatelném přehledném e-shopu? Jak jednoduché... Přesto až nadšenci Jirka Hofrichter a Jan Folwarczny, zakladatelé společnosti KVIKYMART, tuto inovativní myšlenku zrealizovali.

Jan Folwarczny (vlevo) a Jiří Hofrichter. Foto: KVIKYMART

V současné době sídlí v areálu Moravskoslezského inovačního centra Ostrava (MSIC), kde najdete i další zajímavé společnosti. Zákazníky společnosti KVIKYMART jsou prodejci autodílů.

Jejich klíčovým produktem je platforma, na které běží řada e-shopů. Ty i přes miliony produktů, které e-shop nabízí, jsou pro zákazníky jednoduché a využívají výhod online prostředí.

Automobilové díly si tak mohou kupovat i zákazníci bez hlubších znalostí oprav vozidel způsobem, jakým jsou zvyklí nakupovat na běžných e-shopech.

Vždy se najde někdo, kdo neví, že něco nejde, a udělá to

Platforma spojuje dodavatelská data, interní systémy klientů a externí katalogy. Jde o technicky náročné propojení. Stovky milionů automatických operací denně, na základě vstupních pravidel a dat vytvářejí komplexní nabídku produktů na e-shopu.

Platforma zvládá i nárazovou zátěž. Automaticky škáluje dostupné servery z jednotek na desítky. Nárůst objednávek a návštěvnosti navíc nevyžaduje zásah klienta do technických věcí Vyřizují se tisíce objednávek denně. Existují klienti, kteří v roce 2016 začínali s obratem v řádech jednotek milionů a loni (2018) atakovali roční obrat 100 milionů korun.

KVIKYMART platformu neustále aktualizuje a vylepšuje. Nové verze nasazují i několikrát denně bez nutnosti e-shopy pozastavovat. Jde o sofistikovaný systém postavený na cloudové platformě AWS (Amazon Web Services), kde provozuje své služby například i Netflix, Spotify, AirBnb nebo NASA.

Pro KVIKYMART je nyní stěžejní expanze do zahraničí. Již provozují řešení na polském, maďarském a chorvatském trhu, mají také zákazníka z Velké Británie, který operuje na středoevropském trhu.

„Zajímavá je pro nás expanze do zámoří, kde podle dosavadních informací máme několik příležitostí. Náš produkt už nějakou dobu rozšiřujeme o data a tamější specifika, která plánujeme využít i na evropském trhu. Rádi bychom se také zúčastnili akceleračního programu pro vstup na americký trh,“ říká Jan Folwarczny, který první roky produkt vyvíjel.

„S několika klienty v dalších zemích jsme v pokročilých fázích jednání. Pracujeme na tom, aby se povedlo spustit naše řešení i tam. Klient, který v dané zemi je s naším řešením první, může oproti pozdější konkurenci získat výrazně větší podíl trhu.“

Vyvíjíme vše v Ostravě. Zatím nemáme důvod to měnit

KVIKYMART sídlí již několik let v areálu dnešního Moravskoslezského inovačního centra Os-trava (MSIC) a tak jako jedni z prvních měli možnost využít programů, které začalo MSIC po svém vzniku v roce 2017 nabízet.

„Zúčastnili jsme se programu MSIC Expand, který nám pomohl se zmapováním některých online specifik zahraničních trhů. Loni jsme využili program InnoBooster k získání vysoce kvalifikovaného zaměstnance. Někdy podpora ze strany MSIC může být právě ten jazýček na vahách, který nás posune dál. Těžko bychom v Ostravě a okolí hledali lepší ekosystém,“ říká Jiří Hofrichter.

V současné době tvoří tým ve společnosti 15 kolegů. „Máme vysoké nároky na lidi, které hledáme. Jde o zkušenější talenty nebo ty s potenciálem a vnitřní motivací jimi být. U takových pak dbáme na to, aby se mohli rozvíjet, cítili se u nás sami sebou a fungovali tak, jak jim to nejlépe vyhovuje, ať už je ranní ptáče nebo noční sova.“

KVIKYMART je jednou ze společností, které zapadají do ostravské komunity inovátorů. Využívají nabízených příležitostí, ale s vědomím, že pouze jejich vlastní píle a správná rozhodnutí vedou k úspěchu.

Foto dne