Nejnovější zprávy: Fotbalový glosář: Těžní věž je jako úd, hráči odhazují stud. Kde? Tam v Karviné Moravou a Slezskem se v noci prohnal vichr, lámal stromy a ničil vedení

Byznys

Ostravské dopravě bude vládnout tyrkysová flotila za 4,7 miliard

Nová vozidla v celkové hodnotě 4,7 miliard korun bude Dopravní podnik Ostrava (DPO) postupně kupovat do roku 2022.

Nová tramvaj Stadler nOVA na veletrh Czech Raildays (Foto: dpo.cz)

Průměrné stáří současného vozového parku DPO je přibližně 15 let, přičemž pouze u tramvají je to 23 let.

Jen v roce 2018, kdy má ve městě mimo jiné začít jezdit 26 nových tramvají Stadler nOVA, se díky obnově sníží průměrné stáří u tramvají i trolejbusů o 3 roky.

"Vnímám, že městská hromadná doprava je vizitkou města. Slíbili jsme Ostravanům, že do roku 2020 budeme jezdit bez dieselových motorů a výrazná obměna vozového parku je součástí naší vize být nejmodernější dopravní podnik v zemi," uvedl generální ředitel DPO Daniel Morys.

Všechna nová vozidla, která jsou součástí rozsáhlé obměny, budou v novém barevném řešení, tedy v tyrkysové barvě s reflexními bílými doplňky a ostravskými vykřičníky nad druhými dveřmi.

Jednotlivé zástupce moderní "tyrkysové flotily" mohla veřejnost vidět v minulých dnech v Ostravě na veletrhu Czech Raildays.

Kromě nové tramvaje to byl také nový elektrobus Ekova Electron 12 či elektrominibus značky Rošero.

Zatím na ostravských linkách jezdí deset nových parciálních trolejbusů a dva článkové trolejbusy, dále jeden z deseti článkových autobusů s pohonem CNG, první z celkem 40 středokapacitních tramvají, ale také minibusů s pohonem CNG a elektrominibusů.

Do roku 2022 plánuje DPO pořídit 40 autobusů s pohonem na CNG (budou dodány v letech 2018 – 2019), 40 velkokapacitních tramvají, dále dvanáct parciálních trolejbusů, 36 elektrobusů či také dva doubledeckery s pohonem CNG.

Fotogalerie

Foto dne