Byznys
24/08/2018 Jaroslav Baďura

​Patrioti MSK vstupují do druhé dekády: 11. Setkání přinese změny

Workshopy na míru, snazší networking a zajímavější prezentace. I takové změny přinese podzimní, již jedenácté Setkání Patriotů MSK.

Patrioti připravili celkem jedenáct změn – s cílem udělat z akce velký podnikatelský festival, který vyprodá Gong.

44 řečníků a 2 717 účastníků. I tak by se dalo shrnout prvních deset Setkání Patriotů MSK, kteří se dlouhodobě snaží vylepšit image kraje rozvojem komunity podnikavých lidí. Ze studentské akce se vypracovali na profesionální úroveň a dnes kolem sebe sdružují zhruba sedmdesátku projektů, podporovatelů a partnerů.

Zdaleka to již není jen místní akce – ve spolupráci s pobočkami uskutečnili Setkání také v Praze, Novém Jičíně, Třinci, Rožnově pod Radhoštěm a zájemci se objevili i z Brna, Olomouce nebo Havířova.

„Podařilo se nám najít své místo, lidé už nás znají, pomalu rozšiřujeme náš tým. Můžeme si tak dovolit vedle samotných Setkání stavět i další, dlouhodobé projekty,“ říká Lucie Buchwaldková, projektová manažerka Patriotů. Má tím na mysli především Nadaci Patriotů MSK, se kterou mezi osm nadějných mladých projektů rozdělili 111 059 Kč.

Jejich snem je jednou se svým Setkáním vyprodat vítkovický Gong. Moc dobře si však uvědomují, že aby toho dosáhli, bude muset druhá dekáda doznat několika změn, které nalákají další aktivní lidi z regionu. „Pro 11. Setkání jsme si proto připravili rovnou jedenáct novinek,“ jmenují organizátoři.

1. Téma s přesahem

I tentokrát spojuje všechny řečníky kromě lásky ke kraji i téma Setkání. Podtitul toho jedenáctého – MSK pohledem zvenku – však Patrioti pojali trochu jinak.

„Zeptáme se úspěšných lidí, kteří jsou pracovně spojeni s naším regionem, jak jej vnímají – co děláme dobře a co bychom naopak mohli ještě zlepšit,“ vysvětluje Tomáš Buchwaldek, mající v Patriotech na starost právě řečníky.

„Zajímají nás příběhy a pohledy lidí, kteří sice nepochází z Moravskoslezského kraje, ale v současnosti zde podnikají či jinak působí. Protože jak se říká, zpětná vazba je snídaně šampionů,“ doplňuje.

2. Segmentované workshopy

S nabídkou odborných workshopů přišli Patrioti MSK již na jarním, jubilejním desátém Setkání. „Víme, že se workshopy líbily – proto o ně účastníci nepřijdou ani na podzim. Naopak jsme se je rozhodli ještě vylepšit,“ uvádí organizátoři. Rozdělili účastníky svých Setkání na tři skupiny – studenty a zaměstnance, freelancery a začínající podnikatele, majitele firem. Každé skupině připraví na míru dva workshopy, které povedou skuteční profesionálové přímo z oboru.

3. Snazší networking díky členským akcím

Členské akce jsou novinkou pojící se nejen s 11. Setkáním, ale rovnou s celou druhou dekádou. Jedním z cílů Patriotů je vybudovat silnou a přátelskou komunitu aktivních lidí se zájmem potkávat se a networkingovat.

Každý měsíc proto pořádají jednu až dvě členské akce, kde se mohou všichni neformálně poznat. Několik takových akcí již proběhlo, a protože se jejich účastníci poznali s předstihem, vzájemný networking na samotném Setkání pro ně bude hračkou.

4. Moderátor a vystoupení řečníků

Novou tváří se stal Petr Kubala, kterého místní mohou znát z Kafrárny, čím dál tím populárnější ostravské talk show. Petr je ve zpovídání hostů mistr, a tak pro podzimní Setkání připravuje úplně nové aranžmá vystoupení jednotlivých řečníků.

„Bude to zábavnější, modernější, divákům otevřenější,“ naznačuje Petr. Možnost pokládat řečníkům dotazy přes mobilní aplikaci však zůstane zachována. „Interaktivita prezentací je pro nás důležitá,“ doplňuje ho Roman Zajíc, který řeší především technickou stránku projektu.

5. Partnerské organizace

„Praha je daleko, Pán Bůh vysoko, pomožme si sami,“ zní interní motto Patriotů. Spojili proto síly s organizacemi, které stejně jako oni podporují podnikavost a podnikavé lidi.

Impact Hub Ostrava, Moravskoslezské inovační centrum, Centrum podpory inovací VŠB-TU Ostrava, Business Gate, Moravskoslezské Investice a Development, Raynet, Residomo, BusinessCon a Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje – ti všichni jim teď ještě intenzivněji pomáhají nejen s programem Setkání.

6. Zaměření na malé a střední podniky

Analýzou předešlých Setkání Patrioti zjistili, že skupinou, pro kterou mají tyto akce největší smysl, jsou právě malé a střední firmy. Nově tomu více uzpůsobí každé další Setkání, jež se bude nést primárně v podnikatelském duchu a řešit podnikatelské otázky. Na své si tak přijdou jak začínající podnikatelé, tak ostřílené firmy.

7. Mladí Patrioti

Zintenzivnili ovšem i plán, jak v mladých lidech otevřít touhu podnikat. Chtějí s nimi být v úzkém kontaktu během celé druhé dekády – prvním akčním krokem jsou právě studentům přizpůsobené workshopy. Kromě toho rozjíždí dlouhodobý projekt Mladí Patrioti.

Jeho cílem je napojit aktivní studenty z celého Moravskoslezska na bohatou síť kontaktů, kterou Patrioti nabízí, a udržet je ve spojení. Talentovaní mladí lidé, třeba po návratu ze zahraničních studií, se tak budou moci snadno začlenit nejen do podnikatelského života regionu.

8. Nadace

Nadace Patriotů MSK nyní dostává konkrétnější podobu. „Říkáme tomu malé chytré peníze. Nebavíme se již jen o penězích, ale také o lidech, kteří nadějné projekty mohou výrazně posunout – ať už mentoringem z řad řečníků a partnerů, či propojením s dalšími zajímavými kontakty,“ uvádí Martin Jurek, jehož starostí v Patriotech je právě nadace.

9. Dream Jobs MSK

Ačkoliv jsou s tímto dlouhodobým projektem teprve na začátku, mají z něj obrovskou radost. Cílí na lidi mimo Moravskoslezský kraj a ukazují jim, že vysněnou práci ve skvělé firmě s přátelskou firemní kulturou najdou právě v tomto regionu.

Snaží se tak přesvědčit talentované podnikavce, kteří pochází z kraje či zde se svými projekty působili, aby se vrátili zpět do svého rodiště.

10. Marketing

„Nově spolupracujeme s Ollerem – mentoruje nám marketing, a tím pomáhá rozšiřovat Patriotí myšlenku. Čím více lidí se o Patriotech dozví a přijde na Setkání, tím bohatší komunitu můžeme společně vybudovat,“ říká Tomáš Vojkůvka z Patriotů, pro které řeší marketing.

Tak, jak se rozrůstají o navazující projekty, navíc přibývá i množství informací na jejich webu. Aby se v nich dalo přehledně zorientovat, chystají do budoucna také nové webové stránky.

11. Gong!

„Malými, ale jistými kroky směřujeme k uspořádání velkolepé celodenní akce, která bude vyvrcholením Patriotích aktivit za celý rok. Pracovně tomu říkáme Cesta do Gongu,“ dodávají na závěr organizátoři. Vysněnou představou je udělat z Patriotů podnikatelský festival s ještě bohatším programem.

Také letos jsou vstupenky nabízeny ve vlnách přímo na webových stránkách Patriotů. Vyplatí se neváhat – první a nejlevnější vlna vstupenek za 500 Kč totiž končí již za pár dní. Poté vzroste na 600 Kč a nebude-li vyprodáno, opozdilci zakoupí lístky za 700 Kč. Specialitou je studentská vstupenka za 350 Kč.

Navíc pokud si někdo koupí rovnou tři vstupenky – pro své spolupracovníky, kamarády či známé, dostane zdarma půlroční předplatné Magazínu Patriot - ten je mediálním partnerem patriotů MSK.

„K získání tohoto bonusu mi však musí zaslat e-mail. Vedle toho máme také stále otevřené členství, kdy se kdokoliv může za 2 500 Kč stát naším hrdým členem a tyto tři vstupenky získat již v rámci něj – spolu s dalšími výhodami, které členství obnáší,“ uzavírá nabídku vstupenek Lucie Buchwaldková.

Sdílejte článek