Už dříve uvedl, že cena za jedno vozidlo bude 27,2 milionu korun, hodnota zakázky tak přesáhne miliardu korun. Podpis smlouvy oddálily námitky druhého účastníka tendru.
„Vypořádali jsme se s námitkami druhého uchazeče výběrového řízení a uplynula zákonná lhůta, která podpis smlouvy odsunula. Nic dalšího nám v uzavření kontraktu nebránilo,“ řekl Morys. Podle něj Švýcaři chtějí do procesu výroby tramvají Stadler zapojit co nejvíce českých subdodavatelů.
Nové tramvaje budou méně hlučné, klimatizované a plně nízkopodlažní, což by podle vedení dopravního podniku mělo zvýšit komfort pro cestující. DPO provozuje v Ostravě téměř sto linek.
Město usiluje o zatraktivnění cestování městskou hromadnou dopravou, protože počet cestujících v MHD v posledních letech klesal, každoročně zhruba o tři procenta. Podle výroční zprávy přepravil loni dopravní podnik víc než 88 milionů cestujících, o rok dříve jich bylo zhruba 91 milionů.
Pomoci zlepšit vnímání městské hromadné dopravy má už například zavedené četnější čištění vozidel či kamery v tramvajích a trolejbusech, které mají zvýšit bezpečnost cestujících a odradit vandaly.
Testuje se také takzvané SOS tlačítko, kterým si lidé v případě problémů budou moci přímo přivolat pomoc strážníků. Od ledna navíc město přestane být pro cestování v MHD rozděleno na zóny.
Ze současných čtyř zón bude pouze jedna a cestující s dlouhodobými jízdenkami tak budou moci jezdit po celém městě, aniž by si museli hlídat, v jaké zóně se právě nacházejí.
Dopravní podnik Ostrava, který zaměstnává zhruba 1900 lidí, je akciovou společností ve vlastnictví města. Ročně hospodaří zhruba s 1,5 miliardy korun. Z toho asi miliardu dostává od města, zbytek vybere na jízdném.