Byznys
08/08/2017 Jaroslav Baďura

Proč spolupracovat? Sami jsme chytří, ale společně geniální, zní z BusinessConu!

Pokud máte v oblibě bezobsažné konference, nudná setkávání na pracovních obědech či podnikatelské kluby, z nichž si neodnášíte kromě vysoké útraty zhola nic, pak už nečtěte dále...

BusinessCon, platforma pro pravidelné setkávání majitelů středních firem, kde se podnikatelé učí od sebe navzájem, je zcela jiný šálek čaje a Magazín PATRIOT se o tom přesvědčil na setkání BusinessConu v ostravském Impact Hubu.

„Vždy vybereme jedno konkrétní téma, kterému pak věnujeme celý večer. Ale není to tak, že bychom o něm jen mluvili – vždy se snažíme nacházet východiska, plány, cesty,“ říká jeden ze zakladatelů klubu BusinessConu Roman Šmiřák.

Tématem setkání byl Byznys model, jeho nastavení, změna či implementace nového Byznys modelu. Bezmála tři desítky podnikatelů – majitelů firem, si nejdříve vyslechly krátká úvodní slova v nichž například zazněl málo známý, ale velmi zásadní a zajímavý příběh, který byl skvělým úvodem k tématu o změně něčeho, o čemž jsme mnohdy sami přesvědčeni, že to funguje dobře a měnit není co…

„Jde o příběh mladičké promotérky Very Brandes a tehdy už proslulého klavíristy Keitha Jarretta. Slavný umělec měl být největším úspěchem teprve sedmnáctileté promotérky, ale v den vystoupení zjistil, že klavír, na který má hrát, je příliš malý, že to zkrátka není ten nástroj, na který by chtěl hrát. Nejdříve řekl, že musí Vera sehnat jiný nástroj, což se ale nepodařilo, takže to vypadalo, že celý obrovský a vyprodaný koncert skončí zrušením. Nakonec se ale velký umělec nechal mladičkou dívenkou zlomit, nechal klavír naladit a hrál,“ vyprávěl podnikatelům Jan Slavíček.

„Díky tomu, že klavír byl vskutku malý a některé pasáže by nebylo ve velkém sále slyšet, odehrál umělec koncert úplně jinak: v určitých pasážích do klavíru doslova mlátil a zvedal se ze židle, načež odehrál jedno ze svých nejvrcholnějších vystoupení,“ řekl Jan Slavíček.

„Proto je zjevné, že někdy se není třeba bát změny i ve chvíli, kdy jsme úspěšní a říkáme si, že nic měnit není třeba. Protože se sice vystavujeme možnosti chyby, ale zároveň můžeme vytvořit něco vskutku výjimečného…“.

Možná jen málokdo z přítomných podnikatelů čekal na zahájení pracovního setkání o změně byznys modelu příběh o klavíristovi, ale o to větší dojem v přítomných historka vyvolala.

Legendě inovací nejen v České republice, ale i na Slovensku, Petru Šídlovi, který na setkání dorazil z Prahy, se tak pokračovalo velmi dobře a mohl již navázat příběhy z praxe, příklady, kdy byznys model změnit, jakými cestami k tomu dojít, čeho se vyvarovat.

„Jedině z pozice vašeho zákazníka či klienta pochopíte věci jinak. Ty nejlepší nápady vznikají díky propojení toho, co umíte, a toho, co opravdu chtějí vaši zákazníci,“ řekl podnikatelům Petr Šídlo.

A pak už se všichni přesunuli od slov k činům – moderátoři představili tři případové studie – tři příběhy firem, které plánují změnu byznys modelu a chtějí pomoci.

Účastníci setkání se rozdělili do tří místností, kde vždy dva samostatné týmy pracovaly na jednotlivých krocích ke změně byznys modelu, k inovacím, k vylepšením pro klienty firmy, ale i k cestám, jak tyto změny provést a kde na ně vzít peníze…

Jednatel firmy IQ kuchyně Radim Věntus kolegům z BusinessConu představil projekt Design kaváren, v nichž by se lidé scházeli nejen nad dobrou kávou a zákusky, ale kde by si mohli prohlédnout nejnovější trendy v oblasti bydlení, bytového designu, osvětlovací techniky, trendy z oblasti tapet, povrchových materiálů…

„Když děláte už řadu let v jednom byznysu, v mnoha ohledech žijete v takzvané provozní slepotě. I proto se rád dělím s ostatními podnikateli o své myšlenky a plány. Za pár chvil jsem získal hned několik skvělých vylepšení, na jaká bych sám nepřišel,“ pochvaloval si pracovní část setkání Radim Věntus.

Tato část programu trvala dvě hodiny a přinesla všem účastníkům neskutečně mnoho nápadů a možností, jak změnit své podnikání. Nejen pro majitele tří firem, kteří přišli s „kůží na trh“, ale i pro ostatní, kteří se zapojili do týmů, to byla zkušenost, díky které se mohou posunout o kus dál. A to je i smysl klubu BusinessCon a naplnění hesla: Sami jsme chytří, ale společně geniální…

Sdílejte článek