Byznys
21/11/2015 Jaroslav Baďura

Propiska je nesmrtelná, říká obchodník a výrobce dárkových předmětů

Vypukne to za pár dní. Ve firmách se netrhnou dveře s obchodními partnery či zástupci z jiných firem, kteří přijdou popřát ke konci roku, předají péefko a obligátní taštičku s lahví vína, kalendářem, propiskou. Jak se mění trendy v byznysu, kterým ročně protečou jen v Moravskoslezském kraji stovky milionů korun?

Pavel Žůrek působí v obchodě s dárkovými předměty bezmála dvacet let. Jeho firma Danter patří v Moravskoslezském kraji k těm největším. „Příští rok slavíme dvacet let na trhu,“ říká Pavel Žůrek. V počátcích se věnoval i jiným projektům a roční tržby Danteru se pohybovaly okolo čtyř milionů. „Řekl jsem si, že se zaměřím už jen na firmu a od té doby máme každý rok na tržbách okolo padesáti milionů tržeb.“

Pavel Žůrek stál v uplynulých dvaceti letech mnohokrát před otázkou, jak se vyrovnat těm nejlepším v branži, jak vyhovět klientům, kteří nakupují každý rok pro své obchodní partnery pořád ty samé dárkové předměty a jak získat ty, kteří chtějí stále něco nového a „ne jen pořád samé propisky“.

„Propiska je nesmrtelná, i když sledujeme světové trendy a jezdíme do zahraničí na veletrhy, ze kterých si vozíme inspiraci i kvalitní mašiny, tak propiska jako reklamní dárek zůstane asi věčná,“ směje se Pavel Žůrek.

Danter na veletrhu.

Danter na veletrhu.

Danter si jako jedna z mála velkých firem řadu věcí vyrábí sama. „Z Číny není problém dovézt cokoli. Ale cenově je to výhodné až někde za hranicí tisíce kusů – sedmdesát procent našich zakázek je v menších objemech. A ani čínská kvalita není vždy úplně stoprocentní. Proto si na řadu technologií nakupujeme stroje a děláme si některé práce sami nebo kooperujeme s jinými firmami na finalizaci výrobku.“

Firma například disponuje možností takzvané tepelné ražby, například do kožených diářů, dělá digitální plnobarevný tisk. „Zatímco tampónový tisk dokáže najednou dvě až tři barvy, digitální zvládne barev padesát,“ říká Pavel Žůrek.

Firma umí i sublimační tisk (například na hrníčky). „Teď připravujeme do provozu špičkový stroj, který zatím v České republice a v okolních státech není. Umí vyrobit samolepící bločky tak, že každý papír bločku může mít svůj vlastní potisk, a navíc po vytvoření reklamního obalu různé podoby může být zajímavým marketingovým nástrojem 3D reklamy,“ říká Pavel Žůrek.

Přiznává, že jedno jeho firma ale zatím stále nedokáže. „Neumíme přinutit zákazníky, aby si objednávali kalendáře v červnu nebo v červenci, kdy máme obrovskou nabídku i velmi zajímavé slevy. To jsme je ještě nenaučili, oni chodí každý rok až nyní, kdy už tak velká nabídka není a kdy už se všechno stíhá tak tak,“ směje se majitel firmy Danter.

Sdílejte článek