Nejnovější zprávy: Baník poločas chrápal. V derby s Karvinou nakonec remizoval 1:1 V Ostravě začala výstava Nová architektura mezi centry a periferiemi

Byznys

Uspěly v Německu a ve Finsku. Teď se na škodovácké tramvaje těší Ostrava

Jsou osvědčené a technicky propracované, tak prezentuje plzeňská Škoda Transportion tramvaje nejmodernější generace, které od ní Dopravní podnik Ostrava (DPO) nakoupí za bezmála 2 miliardy korun.

Tramvaj ForCity Smart v provedení pro finské město Tampere (Foto: skoda, dpo.cz)

Kontrakt na nákup celkem 40 velkokapacitních tramvají byl oficiálně podepsán během tohoto týdne na mezinárodním veletrhu InnoTrans v Berlíně.

Konkrétně do Ostravy zamíří tramvaje řady ForCity Smart, které by se měly v moravskoslezské metropoli poprvé objevit v roce 2020.

Jedná se o tramvaje, se kterými Škoda již dokázala prorazit na zahraničních trzích v Německu, ve Finsku a také v Turecku.

"Tyto tramvaje vycházejí z typové rodiny tramvají ForCity Smart, které už jezdí v Helsinkách. Vozy stejného typu budeme dodávat také do tří německých měst: Mannheim, Ludwigshafen a Darmstadt, nebo do finského Tampere. Do Ostravy tedy zamíří osvědčený a technicky propracovaný produkt," uvedl Petr Brzezina, generální ředitel Škoda Transportation.

Nová vozidla budou uzpůsobena podle ostravské specifikace. Dvoučlánkové velkokapacitní tramvaje budou 100% nízkopodlažní, vybavené wi-fi, USB porty a plně klimatizované. Maximální provozní rychlost bude 80 km/h.

Dalšími přednostmi jsou plně otočné podvozky a nízké nápravové tlaky, které jsou šetrné ke kolejovému svršku. Rychlý nástup a výstup cestujících umožní pět dvoukřídlých dveří. Tramvaje budou odpovídat nejnovějším normám včetně požadavků na nehořlavost použitých materiálů, na pevnost skříní vozidel či odolnost skříně vozidla proti nárazu.

"Jsme přesvědčeni, že plzeňská škodovka dodá do Ostravy moderní, komfortní a spolehlivé tramvaje, které potvrdí náš trend přinášet cestujícím ty nejmodernější technologie a služby. Po dodání všech vozidel z kontraktu bude mít Ostrava pravděpodobně nejmladší vozový park tramvají v republice," řekl při podpisu smlouvy generální ředitel DPO Daniel Morys.

Celková hodnota kontraktu bude dosahovat 1,9 miliardy korun s tím, že součástí smluvní ceny je kromě čtyřiceti tramvají také technická dokumentace, servisní přípravky a licence k softwaru.

"Vozidla budou vybavena nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a dalšími inovacemi. Ostravané se tak mohou těšit nejen na pohodlná, ale také velice spolehlivá a bezpečná vozidla," doplnil Petr Brzezina.

Na projektu tramvají pro DPO se podílí celá skupina Škoda Transportation. Samotná výroba nových vozidel bude probíhat na území Česka. V Ostravě sídlí dceřiná společnost Škoda Vagonka, která zaměstnává zhruba pět set lidí. Navíc je na její výrobu navázána celá řada dalších významných dodavatelů v Moravskoslezském kraji.

Škoda Vagonka v současnosti pracuje především na zahraničních projektech pro Německo nebo Slovensko. Své výrobní kapacity však má Škodovka, která letos mimo jiné do Ostravy dodala 12 nových trolejbusů, také v Plzni, Šumperku nebo ve Finsku.

Foto dne