Byznys
23/09/2016 Jaroslav Baďura

Vozy tatrovácké řady Force mají modernizované kabiny

Modelová řada Tatra Force je jedním z pilířů produkce kopřivnické automobilky TATRA TRUCKS. Osvědčené a komerčně úspěšné vozy nyní dostávají modernizované originální kabiny s nízkou výškou.

Stěžejním prvkem modernizace je zcela nová moderní technologie výroby kabiny s nízkou výškou, která přináší především její nižší hmotnost a lepší antikorozní charakteristiky. Původní konstrukce vycházející z technologie svařovaných ohýbaných plechových dílců byla nahrazena vlepováním plochých hliníkových dílů do základní svařované konstrukce z ocelových profilů.

Jde o zásadní technologickou změnu ve výrobě, která přináší celou řadu výhod. Od účinnější výrobní metodiky dodržení geometrie celé konstrukce, až po jednoduchost výroby jednotlivých dílů.

„Změnou konstrukce a technologie výroby došlo ke snížení vlastní hmotnosti kabiny, zvýšení její korozivzdornosti a snížení náročnosti prací při případné opravě,“ uvedl k modernizaci kabiny Radomír Smolka, člen představenstva a technický ředitel společnosti Tatra Trucks.

Nová modernizovaná kabina vozidel přináší podstatné změny jak v interiéru, tak v exteriéru. Posádka má lepší výhled z kabiny, která je nyní osazena novým rozměrným čelním sklem z jednoho kusu. Střední sloupek ustoupil do pozadí, čelní sklo je na něj nalepeno, což umožňuje kabinu vybavit třetím středovým stěračem.

Původní kabina řady Tatra Force. Foto: Tatra Trucks

Původní kabina řady Tatra Force. Foto: Tatra Trucks

Stíraná plocha čelního skla je tak o poznání větší. Kabina disponuje také větší čelní výklopnou kapotou usnadňující přístup k vnitřním konstrukčním skupinám.

Na kapotě je vytvořen viditelný panel, jednoznačné designové určení obchodní řady, na němž je umístěno výrazné logo Tatra. V interiéru je nové čalounění a nové odkládací prostory především nad horní hranou čelního okna. Zcela nová je přístrojová deska, nyní vyrobená z odolného plastu.

„Optimalizací se podařilo vytvořit větší prostor v interiéru pro umístění sedadel. K dispozici jsou dvoumístná až čtyřmístná provedení kabiny, dvě sedadla spolujezdců můžou být umístěná i na středovém tunelu,“ upřesnil Radomír Smolka.

Pro civilní aplikace, především u záchranářských speciálů, je kabina vybavena střešním plastovým nástavcem. Novinkou je rovněž provedení ve formě čtyřdveřové dvoukabiny s prostorem pro šest členů posádky – řidič plus pět členů posádky. Čtyřdveřová kabina je oproti dvoudveřové verzi o cca 150 mm vyšší.

Důležitou součástí nabídky modernizovaných kabin jsou pancéřované varianty obou provedení – krátké dvoudveřové a dlouhé čtyřdveřové.

Sdílejte článek