Byznys
13/10/2016 Jaroslav Baďura

Vybrat si dodavatele energií je snadnější než jindy. Firma eCENTRE spouští projekt LICIT

V dnešní době by nikdo nekoupil mléko, jogurt či jiné potraviny, kde není uvedené datum spotřeby. U elektřiny a plynu, které nás stojí někdy i třetinu domácího rozpočtu, však většina lidí netuší, dokdy mají zajištěny dodávky od svého dodavatele. V momentě, kdy se domácnost rozhodne změnit dodavatele a ušetřit tak peníze, teprve zjišťuje, jak obtížné je smlouvu ukončit. Dodavatelé spoléhají na nepřehlednost smluv a díry v zákoně.

Z více než 4 milionů domácností v České republice jen 6% v loňském roce změnilo svého dodavatele energií. Důvod je jasný. Strach, že když člověk změní dodavatele, můžou mu odpojit elektřinu úplně, obava ze sankcí při ukončení smlouvy, pocit podporovaný velkými hráči na trhu, že změna je něco, co se nevyplatí. Přitom opak je pravdou.

Právě proto společnost eCENTRE  v roce svého 10letého působení na trhu k 1.10.2016 slavnostně spustila zcela novou službu LICIT, která nabízí lidem nejen výhodné ceny a podmínky ze sdružených aukcí, ale také zajištění celého průběhu změny dodavatele tak, aby se lidé nemuseli o nic starat.

„Přes 30 tisíc domácností, které s námi ušetřily, je jasným důkazem toho, že sdružené aukce energií přinášejí prokazatelné úspory v řádech tisíců korun do domácích rozpočtů. Teď ale chceme nejen snížit lidem ceny, ale především změnit stav věcí a poskytnout službu každé domácnosti v této republice, aby mohla platit méně a nemusela se ničeho obávat při změně dodavatele. Služba LICIT může nabídnout ceny z aukcí do každé domácnosti,“ vysvětluje Vítězslav Grygar, statutární ředitel společnosti eCENTRE, která v roce 2013 jako první zavedla sdružené aukce energií pro domácnosti.

Společnost eCENTRE se rozhodla nabídnout lidem zajištění veškerého servisu při hlídání nejvýhodnějších cen a podmínek v čase. 

„LICITEM přebíráme veškerou zodpovědnost za případné sankce. Garantujeme klientům cenovou výhodnost, bezproblémové zajištění dodávek, právní servis, ale především přebíráme veškerou komunikaci se stávajícími dodavateli klientů, která je mnohdy pro lidi velmi náročná a obtěžující,“ sdělil zásadní výhody nové služby LICIT Vítězslav Grygar.

„Ve Velké Británii a dalších zemích je běžné, že nejen ve smlouvě, ale i na pravidelném vyúčtování najdete datum, dokdy máte zajištěny dodávky od svého dodavatele. U nás je termín ukončení dodávek něco, po čem člověk musí ve smlouvě složitě pátrat, vyžadovat toto datum od dodavatele, čekat na odpověď a teprve pak má možnost něco změnit,“ řekl Grygar.

Až díky zákonu platného od 1. 1. 2016 má dodavatel vůbec povinnost termín ukončení dodávek klientovi sdělit, a to na základě žádosti a pouze v případě, že klient podává výpověď. Návrh, aby možný termín ukončení smlouvy byl pravidelně uváděn na ročním vyúčtování, byl z návrhu prováděcí vyhlášky dodavateli odstraněn.

„To považuju za obstrukci ze strany některých dodavatelů, vedoucí k nekalému jednání vůči klientům. A to jsme se rozhodli změnit. Každý člověk v této republice má právo se co nejjednodušeji dovědět, dokdy má zajištěny dodávky energií a kdy se může rozhodnout pro změnu a výhodnější ceny a podmínky. V opačném případě jde o konkurenční boj dodavatelů na úkor klientů,“ doplnil Vítězslav Grygar.

V zatím poslední, zářijové e-aukci, byla dosažena průměrná úspora u elektřiny 31,25 %, u zemního plynu neuvěřitelných 40,39 %. Průměrně domácnosti ušetří kolem 8 tisíc korun za elektřinu a až 15 tisíc korun za zemní plyn za dva roky.

Sdílejte článek