Byznys
16/06/2018 ČTK

Výrobce cukrovinek Mondelez investoval v Opavě přes 4 miliardy

Nadnárodní výrobce cukrovinek a snacků Mondelez International v Opavě otevřel novou výrobní halu, díky níž se závod stal největším producentem sušenek společnosti v Evropě.

Do stavby nové haly a modernizace původní výroby firma investovala více než čtyři miliardy korun. Navýšila tím objem i kvalitu výroby a počet zaměstnanců v posledních čtyřech letech zvýšila z 650 na nynější zhruba tisícovku, uvedli zástupci společnosti.

Výrobky z opavského závodu se vyvážejí do více než 20 evropských zemí, ale také do USA nebo Saúdské Arábie. V Opavě se vyrábějí například značky Oreo, Milka nebo belVita (v Česku BeBe Dobré ráno) a také produkty značky Opavia určené výhradně pro český a slovenský trh. Na domácí trh jde okolo 15 procent výrobků.

Prezident divize sušenek Romeo Lacerda řekl, že opavský závod je pro Mondelez jedním z nejvýznamnějších na světě. "Snažili jsme se postavit továrnu, která by byla inovativní a pomohla nám reagovat na zvýšenou poptávku," uvedl.

Společnost se podle něj snaží odbornost každého závodu koncentrovat a zaměřovat na konkrétní produkty.

"Třeba sušenky Oreo se vyrábějí jen na dvou místech, jeden závod je ve Španělsku, druhý tady v Opavě. Dalším příkladem jsou produkty, u nichž se kombinuje oplatka a čokoláda, jako je třeba Fidorka nebo sušenky Milka. Ty se vyrábějí jenom tady v Opavě. Tyto segmenty rostou, a proto rostou i závody, které se jim věnují," dodal Lacerda.

Sušenky se v opavském závodě pečou na 16 výrobních linkách, z nichž pět firma označuje jako linky budoucnost - mají vyšší kapacitu a jsou flexibilně nastavitelné.

Tradice výroby sušenek v Opavě sahá až do roku 1840. Továrna se několikrát stěhovala. Od roku 1901 do roku 1997 působila v průmyslovém objektu v Olomoucké ulici, poté se přemístila do zcela nového výrobního areálu v části Vávrovice.

Historie továrny je spjata s rodinou zakladatelů cukrovinkářské výroby Fiedorů, které dodnes připomíná kulatá oplatka Fidorka.

Mondelez International dosáhl v roce 2017 tržeb přibližně 26 miliard dolarů (více než 560 miliard korun).

Jeho výrobky se prodávají zhruba ve 160 zemích světa. Společnost je světovou jedničkou v segmentu sušenek, čokolád, žvýkaček, bonbónů a práškových nápojů.

Sdílejte článek