Společnost
17/05/2016 Jaroslav Baďura

Výročí: 17. května 1899 proběhla v Moravské Ostravě zkouška parní tramvajové dráhy

Dne 17. května 1899 proběhla technicko-policejní zkouška na nově vybudovaném úseku parní tramvajové dráhy z Moravské Ostravy do Čertovy Lhotky (dnešních Mariánských Hor) a Hulvák.

Následujícího dne byl na trati zahájen pravidelný provoz. Novostavba se stala odbočkou místní dráhy Přívoz – Moravská Ostrava – Vítkovice a vedla po levé straně tehdejší Říšské silnice (dnes 28. října) až do koncové výhybny v Hulvákách.

V souvislosti se stavbou byl vybudován nadjezd Říšské silnice nad Montánní a Ostravsko-frýdlantskou dráhou a nad vlečkou jámy Šalomoun, čímž došlo k odstranění nebezpečného úrovňového křížení železnice s lokální dráhou a silnicí.

Stavební délka nového úseku činila 2,785 km. V roce 1901 byla trať elektrifikována.

Sdílejte článek