Auto-Moto
01/11/2025 Václav Menšík

Autotest: Volkswagen Tayron? Rodinný přítel!

Foto: Mára Dušek

Němci tentokrát neexperimentovali a zase vyrobili bestseller.

Hned od uvedení na trh se Tayron stal nejprodávanějším modelem portfolia Volkswagen, na testovací jízdy je pořadník málem jako za socíku, a tak jsme museli použít všechny páky, které v našem prestižním magazínu máme, aby byl alespoň na pár dní náš.

Všem, na které se s testovací jízdou kvůli nám nedostalo, se náš magazín mými ústy, vlastně písmenky, omlouvá. Na druhou stranu, není čas ptát se, kdo je kdo! Prostě si přečtěte recenzi a hned potom svůj nový Tayron objednávejte. Normálně u Hellera, jak jste zvyklí.

Hlavně, až s objednávkou půjdete za panem vedoucím Lukášem Zbořilem nebo za některým z jeho kolegů, nezapomeňte, že všichni chcete výbavu R-Line, nyní v akční verzi R-Line People.

On i v základu nevypadá Tayron vůbec špatně, ale když zvolíte R-Line a k tomu ještě Black Style paket, dostanete úplně jiné auto. Lukáš a jeho kolegové samozřejmě ví, co dělají, takže testovací Tayron R-Line, který si přebírám sotva se stovkou kilometrů na tachometru, nakonfigurovali moc pěkně. Černá zrcátka a další prvky, tmavá 20“ kola v kontrastu s bílým lakem vypadají fakt šmrncovně.


Foto: Mára Dušek

Nezapomněli ani na panoramatickou střechu, tažné zařízení s asistentem pro couvání s přívěsem – ten my všichni, kteří jsme bohužel nezískali praxi s vlekem za traktorem v místním JZD, nutně potřebujeme. Nikdo se nám už nebude smát, ani nebudeme muset prosit skutečné řidiče, aby nám s tím vozíkem zacouvali, třeba až si pojedeme do stavebnin pro materiál na chatičku. Luxus k nezaplacení!

Samozřejmě ani ten bílý lak není jen tak obyčejný, jako na vašem služebáku. Tohle je příplatková bílá Onyx s perleťovým efektem, která na první dobrou dává všem na obdiv, že tady se nešetřilo. Musím přiznat, že ani já bych si Tayron nesestavil lépe!

Konec léta se letos rozhodně vyvedl, ze srpna jsme skočili rovnou do listopadu, tak jsem během jednoho prodlouženého víkendu mohl otestovat nejen ventilaci, ale nakonec i vyhřívání volantu a kožených sedaček. Vše v naprostém pořádku. K tomu masáž, která skutečně masíruje a člověk by se normálně začal těšit, až zase jako každý rok sebemrskačsky vyrazí s rodinkou a všemi jejich nezbytnostmi do Chorvatska.

Chorvatsko jsem naštěstí během testování absolvovat nemusel, ale i na maximální obsazení vozu došlo. Dospělí na předních místech mají nadbytek prostoru ve všech směrech, příplatkové kožené sedačky jsou velkorysé, pohodlné, a přitom nabízí dostatečnou oporu tělu.

V druhé řadě je místa nadbytek, po dlouhé době tu opět máme auto, ve kterém cestující v dětských sedačkách nedokážou kopat do řidičových zad, ani když se fakt snaží. Což má blahodárné účinky na atmosféru na palubě.


Foto: Mára Dušek

Na atmosféru na palubě má vliv samozřejmě také už zmiňovaná panoramatická střecha, třízónová klimatizace, adaptivní podvozek, který umí být opravdu pohodlný, a velmi dobré odhlučnění vozu. Ještě chvilku tady budu Tayron chválit, a fakt mě ten rodinný trip nemine!

Z pohledu řidiče je vše tak, jak je zvyklý. Ano, i tady velká obrazovka vládne všemu. Naštěstí však s několika příjemnými analogovými výjimkami. Tlačítka na volantu jsou opět hezky mechanická a festovní, tempomat nebo hlasitost tak pohodlně ovládám i poslepu a poctivé multifunkční kolečko na středovém panelu mi umožňuje přepínat mezi ovládáním hlasitosti nebo nastavením adaptivního podvozku. Chytrá inspirace u koncernových sourozenců se tu nezapře!

Podvozek celkově hodnotím jako velmi v pořádku. Ve standardním komfortním režimu je auto pohodlné bez přehnaného pohupování, takže nikdo vzadu nebude blinkat. Ve sportovním ztuhne a tenhle kus auta se nechá docela pěkně vodit do zatáček. Devět z deseti redaktorů doporučuje: S pasažéry na zadních sedadlech to nezkoušejte!

Bezdrátově nabíjíme dva telefony, pasažéři v druhé řadě se mohou napíchnout každý do svého USB-C portu, aby zůstali po celou dobu jízdy připojeni k Matrixu. Klid na palubě zaručen!


Foto: Mára Dušek

Že je kufr tak obrovský, až v něm slyšíte ozvěnu, to u SUV od Volkswagenu bereme jako samozřejmost, lehké překvapení se koná pod přední kapotou. Tady totiž není TDI! A je to moc dobře!

Benzinový dvoulitr TSI je tichý, kultivovaný, jeho sto padesát kilowatt poskytuje autu sebevědomou dynamiku, a je úspornější, než si myslíte. Motor a převodovka si tiše notují, když je třeba, podřadím si pádly pod volantem, ale ono to v tomhle rodinném povoze moc často potřeba není. Jeho síla je v plynulosti, dostatku síly v každé situaci a akustické pohodě v interiéru. To pak tahle čtyřkolka skutečně a přirozeně jezdí pod osm litrů benzínu na sto kilometrů.

Nový Tayron má fakt všechny předpoklady, aby byl vaším nejvíc nejlepším rodinným přítelem. Jen mu dejte šanci.

VW Tayron R-Line People 2.0 TSI 150 kW 4MOTION

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Maximální výkon: 150 kW
Nejvyšší točivý moment: 320 Nm
Nejvyšší rychlost: 224 km/h
Zrychlení z 0-100 km/h: 7,4 s
Průměrná spotřeba: 7,9 l/100 km
Vnější rozměry: rozvor: 2 790 mm, délka: 4 792 mm. šířka: 1 866 mm, výška: 1 653 mm
Objem zavazadlového prostoru: 885 l
Cena testovaného vozu: 1 949 900 Kč včetně DPH

Foto: Mára Dušek
Sdílejte článek