Nejnovější zprávy: Autotest: Toyota Hilux. Pracovník roku. Ostrava bude mít rekordní rozpočet. Přesáhne 12 miliard

Byznys

Chceme se i nadále podílet na kvalitě života v regionu, kde jsme doma

Outlet Arena Moravia letos slaví tři roky svého působení v Moravskoslezském kraji.

Foto: Outlet Arena Moravia

Využili jsme u této příležitosti možnosti zeptat se Petr Ledera, ředitele centra, a marketing a tenant manažerky outletu, Hany Zielinové, která má na starost komunikaci s obchodními partnery, jaké jsou další plány zdejšího managementu a na co se mohou milovníci módy a vytříbeného stylu těšit.

Hani, jsme právě v areálu Outlet Arena Moravia a mě zajímá, co se zde v tomto roce změnilo?
Chtěli jsme našim návštěvníkům umožnit, aby u nás mohli strávit příjemný čas u kávy při posezení venku, proto zde přibyly sety laviček se stoly, které byly v létě navíc zastíněné slunečníky. Jejich okolí je vysypáno kamínky a návštěvníci je rádi využívají jako relaxační zónu. Těší nás služby pro zákazníky dále vylepšovat, proto například odpadkové koše dostaly nový design v podobě 3D fólií, díky kterým jsou nejen estetické, ale také snadno viditelné i pro návštěvníka, který je v outletu poprvé. Chystáme obdobně upravit uličku vedoucí k sociálním zařízením. Jdeme s dobou, v areálu nově přibyly dvě nabíječky na elektrokola a chystáme realizaci 12 stojanů pro elektroauta. Uvažujeme rovněž o částečném zastínění naší pasáže, horká léta v Česku bývají i u nás dobře znát. Investovali jsme do těchto úprav celkem už v souhrnu řádově desítky milionů korun. Od počáteční sanace a přípravy areálu na výstavbu, přes zřízení dětského hřiště, úpravy povrchu až po uvedené letošní změny.

Petře, jací další noví nájemci rozšíří stávající nabídku značek?
V tomto roce naše řady nájemců rozšířili Tommy Hilfiger, FADE Clearance se značkami Guess a Calvin Klein a Calzedonia Intimissimi. Pokud jde o další nabídku značek v outletu, máme v tomto ohledu velké plány. V roce 2022 bychom rádi zrealizovali další fázi projektu, kdy by se areál měl rozrůst o cca 6000 m2 a celkově o přibližně 30 obchodních jednotek. Zahájená jednání jsou úspěšná a probíhají podle plánu, nebudu však víc prozrazovat.

Uvažovali jste rovněž o nabídce obchodu s potravinami?
I to je jedna z možných variant, ale na výslednou podobu složení tenant mixu neboli nájemců si musíte skutečně počkat.

Foto: Outlet Arena Moravia

Jak hodnotíte letošní třetí rok outletu?
Byl to náročný rok. Zasáhl do něj táhlý lockdown, který skončil na počátku května a byl doprovázen slavnostním otevřením Calzedonia Intimissimi, značky, jež posílila žádaný segment spodního prádla. Pak nás provázely různé opravy na komunikacích komplikující dopravu směrem k nám. Šlo o opravu mostu přes Odru, která znepříjemnila dopravu do outletu všem našim nakupujícím z Hlučínska a Opavska, jako další nás pak „postihla“ oprava ulice Hlučínská v centru Ostravy. Ta zase znepříjemnila dopravu nakupujícím z Polska. Věříme, že do budoucna usnadní cestu autem k nám nově chystaný sjezd z přilehlého kruhového objezdu. Jeho výstavba bude zahájena v prvním kvartálu roku 2022 a potrvá zhruba do třetího kvartálu roku 2022.

Hani, můžete nám říct, kdo jsou vaši nakupující?
V tuto chvíli díky covidové situaci, jaká je a stále trvá, máme návštěvníky hlavně z ČR a to zejména Moravskoslezského kraje. Také podle interních údajů víme, že k nám jezdí návštěvníci ze zlínského a olomouckého kraje a rovněž klientela z Polska. U našich nakupujících jednoznačně vede zájem o fashion, a to klasickou volnočasovou módu a oblečení pro sport. Rok 2021 je pro Outlet Arena Moravia složitý. Do května byl outlet kvůli omezením kvůli pandemii Covid-19 v omezeném režimu, v prvním měsíci po lockdownu jsme měli návštěvnost nad 110 000 návštěvníků za květen, což je pro nás krásné číslo. Ze značek jsou nejoblíbenější Fade zastupující Guess a Calvin Klein, Adidas, Puma, Desigual, Fade Clearance, Esprit, Alpine Pro.

Foto: Outlet Arena Moravia

Jaké akce podle vás lákají k návštěvě outletu nejvíce?
Mezi zákazníky byly nejúspěšnější finální letní výprodeje, které nejvíce navýšily návštěvnost centra a jeho obraty o polovinu oproti všedním dnům. Každý měsíc pořádáme event, jehož cílem je nabídnout zákazníkům něco navíc než v běžné dny. Ať už to jsou dodatečné slevy k cenám, které jsou i tak dost zajímavé, anebo doprovodný program, který jim zpříjemní chvíle u nás. Velmi oblíbené jsou módní přehlídky a soutěže o poukazy na nákup. Největšími tahouny bývají již tradičně Superstředy, kdy se běžně garantované slevy 30 % přehoupnou na slevy atakující až 80 %. V létě jsme po tři po sobě jdoucí soboty rozdali během akce Rozdáváme se poukazy na nákup v celkové hodnotě 300 000 korun. Chystáme také velkou oslavu tří let outletu, která proběhne 19. až 21. listopadu a na kterou vás srdečně zveme. V závěru roku nás čeká realizace věrnostního programu pro zákazníky. Bude mít podobu aplikace, která by se měla spustit během finálních zimních výprodejů v únoru 2022. Nabídneme našim vracejícím se zákazníkům něco navíc za jejich loajalitu, například dárky a odměny za nákupy.

Jak hodnotíte význam existence outletu pro Moravskoslezský kraj, Petře?
Pokládáme se za dobrého souseda a chceme se i nadále podílet na kvalitě života v Moravskoslezském kraji. Proto soustavně podporujeme projekty, které pokládáme za smysluplné a užitečné. Každý rok vyčleňujeme na CSR program, ve kterém se věnujeme sociální sféře a její podpoře, ke třem milionům korun. Jednou z podporovaných oblastí je oblast vzdělávání. Pomohli jsme například zpřístupnit unikátní expozice Světa techniky v Dolních Vítkovicích pro školy a školáky i ze vzdálených koutů Moravskoslezského kraje. Díky naší podpoře navštívilo v rámci dotovaného projektu Dolní oblast Vítkovic přes dva tisíce dětí. Novou aktivitou, kde cítíme nutnost podpory, je oblast vzdělávání dětí předškolního věku, a to zejména dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Jednáme nyní s mateřskou školkou na ulici Čs. Exilu v Ostravě-Porubě, která se specializuje na výuku nadaných dětí a dětí s poruchou autistického spektra. Druhou oblastí, které se takto dlouhodobě věnujeme, je sport. A to sport s krajem srostlý – fotbal, kde ve spolupráci s FC Baník Ostrava zaměřujeme na mladé talenty v rámci Ligy mistrů. Podporujeme ale i menší kluby, jako je FC Ostrava-Hošťálkovice. Fandíme také LANDEK CUPu, který každoročně pořádá FC Odra Petřkovice pro hráče a hráčky starších přípravek, v němž letos poměřilo síly 24 fotbalových týmů. Svou pozornost jsme také soustředili na téma zdraví, které má pro pohodový plnohodnotný život zásadní význam. Podpořili jsme nadační fond Křídlení, který cílí na místní neziskové organizace, mobilní hospic Ondrášek a Nadační fond Pavla Novotného, jenž se věnuje onkologickým pacientům. Výjimečnou aktivitou se letos stala akce na podporu osvěty bezpečného chování v dopravě Outlet Rideout, která vzbudila značný ohlas a zájem ze strany veřejnosti. Aby kraj mohl žít i kulturou, stali jsme se letos partnery Štěrkovna Open Music. V oblasti drobného podnikání jsme pak partnersky zaštítili akci Ostrava žije vínem. Další směřování těchto a podobných aktivit s přesahem k sociální sféře vždy vychází z daného roku a toho, kde vnímáme, že je naše pomoc potřebná. Chceme v tomto úsilí i nadále pokračovat a mít pozitivní vliv na kvalitu života v regionu, kde jsme už třetím rokem doma. Myslíme si, že tento vliv je už celkově dobře znát.