Společnost
20/03/2019 Tomáš Svoboda

Dlouho očekávaná rekonstrukce havířovského nádraží má začít v dubnu

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v minulých dnech informovala o tom, že již v dubnu začne rekonstrukce výpravní budovy v železniční stanici Havířov.

Z hlediska SŽDC se bude jednat o největší letos zahajovaný projekt, a to nejen v rámci Slezska, ale i celé Moravy. Náklady na přestavbu, která potrvá přibližně dva roky, budou 138 milionů korun.

V Havířově projde rekonstrukcí nejen architektonicky cenná hlavní nádražní hala, postavená v letech 1964 až 1969, ale i administrativní část, kde vznikne čekárna, pokladny či odpočinková místnost pro vlakové čety.

Největší část budovy, kterou je právě hala v bruselském stylu, vlastník po rekonstrukci pronajme městu. SŽDC již přislíbila, že významné architektonické a výtvarné prvky budou zachovány a že rekonstrukce nezpůsobí omezení vlakových spojů.

"Prostor vstupní haly nabízí různé možnosti využití a my máme nyní minimálně rok na to o tom společně jednat. Zdůrazňuji, že nic zatím není definitivně rozhodnuto," uvedl na nedávném setkání s občany primátor Havířova Josef Bělica.

Unikátní prostor podle něj nabízí možnost instalace demontovatelné hrací plochy pro různé sporty.

Reprezentativní charakter nádražní haly je navíc vhodný pro pořádání společenských událostí, jako jsou přednášky, divadelní představení, koncerty, galavečery, ale také výstavy či veletrhy.

Souběžně s rekonstrukcí výpravní budovy bude probíhat také úprava přednádražních prostor, kterou realizuje město Havířov a která vyjde na zhruba 130 milionů korun.

Součástí nového přednádražního prostoru budou kryté zastávky a příchozí koridory, do lokality město přivede cyklostezku. Plánuje také opravit komunikaci na ulici Železničářů a chodníky, vybudovat nové přechody pro chodce a autobusové zálivy či instalovat veřejné osvětlení a kamerový systém.

K 45 novým parkovacím místům za bytovým domem na ulici Železničářů přibude dalších 134 parkovacích stání.

Celkově jsou rekonstrukce nádražních budov v Česku součástí dlouhodobé investiční strategie SŽDC, která budovy převzala od Českých drah v roce 2016.

Do roku 2022 by měla do modernizací stovek nádraží po celé republice investovat více než 8 miliard korun.

Sdílejte článek