Společnost
30/11/2016 Tomáš Svoboda

Důl Hlubina milujeme, hlásí organizátoři Meat Designu. Přivítali tam 5 000 lidí

Prodejní přehlídka současného špičkového designu, a to nejen českého, ale také slovenského a polského, to je akce s názvem Meat Design, jejíž druhý ročník se v závěru minulého týdne konal v Ostravě. O průběhu akce, která byla zasazena v industriálních kulisách Dolní oblasti Vítkovice, konkrétně v prostorách bývalého Dolu Hlubina, nám více řekla kreativní ředitelka Karolína Skórková.

Na úvod si ale nejprve připomeňme, že návštěvníci se mohli během čtyř dnů seznámit s tvorbou téměř devíti desítek vystavujících, kteří zastupovali například populární oblasti designu nábytku a interiérových doplňků, ale k vidění byly i originální šperky či nejrůznější dekorace v netradičním pojetí, třeba vyrobené z betonu.

Jaký je váš celkový dojem z druhého ročníku Meat Designu?
Letos se nám podařilo zdvojnásobit počet vystavujících a pozvat do Ostravy hodně zvučných jmen z českého designérského nebe. Mohu zmínit značky jako Vrtiška & Žák, Studio Činčera, Adam Štěch, Boys play nice nebo Milan Pekař. Vnímáme, že místní lidi mají velký zájem design poznávat, a to nejen prohlídkou expozic, ale i zapojením se do celého doprovodného programu.

Co vám o akci napověděla právě účast veřejnosti?
Povedlo se nám loňskou návštěvnost překonat o 2000 lidí. To znamená, že na letošním ročníku jsme přivítali 5 000 návštěvníků. Jsme rádi, že se zapojila i velká část studentů ze středních škol z celého Moravskoslezského kraje.

Je něco, co budete chtít do budoucna zlepšit?
Největší výzvou na příští ročník pro nás určitě bude výběr a práce s prostory. Důl Hlubina milujeme a nechceme se ho vzdát, ale zároveň jsme si letos v sobotní nejvytíženější den docela sáhli na kapacitní možnosti, a tak pro příští ročník přemýšlíme o rozšíření výstavních prostor i mimo Dolní oblast Vítkovic.

To vypadá jako opravdu velká výzva…
Ano, čeká nás hodně práce, na kterou se ovšem hodně těšíme.

Sdílejte článek