Nejnovější zprávy: Helga Čočková. Velký talent z Ostravy měl smůlu kvůli komunistům ​Nemocnice Valašské Meziříčí se pyšní novým počítačovým tomografem či pohodlnějšími postelemi

Byznys

Firma Job Air Technic má v Mošnově na údržbu první Airbus A330

​Společnost Job Air Technic dnes na letišti v Mošnově na Novojičínsku přijala k údržbě první letadlo Airbus A330.

Ilustrační foto: Archiv

Letoun společnosti Aeroflot bude v hangáru v údržbě zhruba dva měsíce, řekl mluvčí firmy Jaroslav Martínek.

Oprávnění k údržbě tohoto typu širokotrupého letounu získala firma už před dvěma lety, samotnou údržbu ale mohla zahájit až v době, kdy má zkolaudovaný druhý opravárenský hangár, kam mohla přesunout část nasmlouvaných zakázek na údržbu menších letadel.

Během doby, kdy se firma na údržbu širokotrupých letadel připravovala, průběžně nakupovala potřebné nářadí a vybavení.

Airbus A330 má trup dlouhý zhruba 60 metrů a rozpětí křídel také přes 60 metrů. Využívá se pro dlouhé lety. V prostorech pro pasažéry jsou dvě uličky a ve střední části čtyři sedadla vedle sebe v jedné řadě.

"Zakázka pro Aeroflot pro nás představuje vynikající příležitost vyzkoušet si opravárenské práce na tomto typu letadel. Samotnou údržbu budou provádět primárně specializovaný tým přímo od Airbusu. Naši zaměstnanci jim ale budou asistovat a po jejich boku získají cenné zkušenosti pro další zakázky," uvedl ředitel společnosti Job Air Technic Vladimír Stulančák. Pro firmu jde podle něj o velmi cennou referenci.

Ředitel uvedl, že firma chtěla získat povolení k údržbě tohoto typu letadel také proto, že širokotrupá letadla tolik nepodléhají sezonnosti.

"Zjednodušeně řečeno: menší letadla jsou typicky v údržbě přes zimu a v čase letních dovolených jsou plně využívána k charterovým letům. To u širokotrupých letadel neplatí a jejich údržby je tak možné plánovat po celý rok. Navíc můžeme přijímat stroje z celé Evropy, Ruska, Blízkého východu i severní poloviny Afriky," uvedl Stulančák.

Letecká opravna Job Air Technic vznikla v roce 1993. V roce 2008 vybudovala údržbový hangár, který je největší ve střední Evropě. Specializuje se na takzvanou těžkou údržbu, často spojenou se změnou provozovatele letadla. Letos dokončila druhý opravárenský hangár s dílenským, skladovým a administrativním zázemím.

Firma byla původně součástí leteckého holdingu CCG ostravského podnikatele Daneše Zátorského. Podnik od počátku fungoval díky státním dotacím, které se ale postupně snižovaly.

Firma se dostala do úpadku a během reorganizace ji v roce 2016 ovládl holding Czechoslovak Group. Nyní má firma přes 300 zaměstnanců.