Byznys
25/05/2021 ČTK

Firma re.volt, jež poskytuje sdílené koloběžky a skútry, ukončí provoz

​​Ostravská společnost re.volt carsharing, která v Brně, Ostravě a dalších městech poskytuje sdílené elektrické koloběžky a skútry, v červnu ukončí svůj provoz.

Důvodem je dlouhodobá ztráta, k níž přispěla protiepidemická omezení a kterou již nebyli majitelé společnosti schopni utáhnout, sdělil jednatel společnosti Pavel Kuchta.

Kdo má v aplikaci re.volt dobitý kredit, má čas jej vyčerpat do 6. června. Pak firma všechny své koloběžky a skútry z ulic stáhne.

"Vláda nám sice nezakázala provozovat jako mnohým jiným, ale zastavilo se vše ostatní, hlavně pohyb lidí. Na žádné kompenzace jsme bohužel nedosáhli a vyčerpali jsme k přežití všechny prostředky, které jsme měli k dispozici," uvedl Kuchta.

Firmě se podle něj nepodařilo najít žádného dalšího investora. Všechno tak vsadila na začátek letošní sezony.

Na jaře spustila systém sdílených koloběžek a skútrů v Novém Jičíně, Starém Jičíně, Kopřivnici a Příboře jako v prvních menších městech, v Ostravě svá vozidla začala půjčovat tento měsíc. Zahájení sezony ale kromě koronavirových omezení pokazilo i nepříznivé počasí.

"Dle aktuálních statistik bychom potřebovali, aby lidé jezdili asi třikrát tolik. S dobou předcovidovou se to nedá srovnat. Jelikož stroje nyní nevydělají ani na provozní náklady a společníci již nejsou schopni dále financovat generovanou ztrátu, rozhodli jsme se po důkladných úvahách s těžkým srdcem ukončit provoz a činnost k 6. červnu," uvedl Kuchta.

Firma svůj projekt zahájila před třemi lety v Praze, kde začala nabízet sdílená elektrická auta. Pak k nim přidala koloběžky a skútry, jejichž prodej navíc nabízela jako investici - zájemci si u ní mohli vozidlo koupit, firma jej pak pro ně provozovala a posílala jim výnos.

"Covid nás zasáhl zrovna v době, kdy jsme začínali krásně růst, získávali investory a vymýšleli další vylepšení, expanzi a měli velké sny. Současná doba nám ale zkrátka nachystala překážky, které jsme v takto dlouhém měřítku nebyli schopni překonat," uvedl jednatel.

Firma se podle něj nyní vypořádává s investory, kteří si sdílené stroje koupili, a komunikuje se všemi městy a uživateli. "Věřím, že všechny naše kroky a rozhodnutí byly správné a dařilo se nám tento segment posouvat dopředu. I přes náš neúspěch zůstává rozhodně sdílená mobilita budoucností přesunu po městech," uzavřel Kuchta.

Sdílejte článek