Byznys
22/11/2015 Jaroslav Baďura

Jana Baronová: Podnikatelkou i mámou na celý úvazek

Třicetiletá Jana Baronová z Českého Těšína už podruhé za sebou dokazuje, že se dá úspěšně podnikat i ve chvíli, kdy velkou porci času vezme právě narozené dítě. Čtyřměsíčního syna prostě občas pohlídá děda nebo elektronická chůvička...

„Samozřejmě, že bez pomoci rodiny, hlavně taťky, bych to nezvládla,“ přiznává Jana Baronová, která úspěšně již několik let podniká v oblasti distribuce a aplikace takzvaných kovářských barev včetně výroby profesionálních zámečnických barev. „Jsme výhradními distributory českého výrobce strukturovaných, tedy kovářských barev v Česku,“ říká majitelka společnosti eStron a chová na klíně čtyřměsíčního syna Nikolase.

Když je zapotřebí jít namíchat barvy nebo vyřídit neodkladnou objednávku, pohlídá jí syna elektronická chůvička. „Už jsem to jednou, před šesti lety, zažila. Učila jsem se podnikat a přitom pečovat o svého prvního syna Viktorka. Nejvíce času a péče ale rozhodně věnuji svým dětem,“ usmívá se Jana Baronová.

K barvám se dostala přes svého otce, který měl firmu na výrobu kovaných výrobků. „Původně jsme chtěli dělat veškerý servis pro kovářské dílny, ale nakonec jsme zůstali především u kovářských barev.“

Namíchat správnou kvalitu a odstín je věda, stejně tak existuje celá řada druhů a použití konkrétních barev. „Přestože existuje téměř nepřeberná škála barev, já kovářům dokážu poradit, jak a kterou barvu mají použít,“ říká Jana Baronová. Zatím nezažila, že by nad ní kováři, tedy zástupci především chlapského řemesla, někdy ohrnovali nos. „S naprostou většinou z nich mluvím osobně a oni velmi rychle poznají, že svému řemeslu rozumím,“ říká podnikatelka.

Tvrdí, že v poslední době zaznamenává jisté oživení a větší zájem o kvalitní české barvy. „Mnozí kováři už poznali, že levné barvy, například polské výroby nebo polské distribuce, jim mnoho dobré reklamy u zákazníků nenadělají.“

Firma eStron nyní plánuje, že nabídne zákazníkům ve větší míře jakési sety, z nichž si budou moci sami celkem jednoduše namíchat svůj vybraný odstín. „Dostanou základ a k němu barvící pasty s návodem, jak přesně dosáhnout požadovaných odstínů.“

Dosud se barvy prodávají v plechovkách, ve kterých je předem dané množství. Ve většině případů ale zákazníkovi v plechovce nějaká barva zbude a plechovku někde schová.  A za rok nebo za dva ji vyhodí. „My chceme dodávat v budoucnu základní bázi a k ní pigmenty. Zákazník si z báze odlije potřebné množství a pak ji uschová na další použití s jakoukoli jinou barvou.“

Firma by ráda zdokonalila svůj e-shop, ale zatím přichází na to, že kováři své záležitosti vyřizují hlavně telefonicky. „Internetovou službu v podobě e-shopu využívají minimálně. Raději zavolají a osobně si objednají. Nebo chtějí, abych, alespoň v rámci kraje, přijela a probereme vše potřebné,“ říká Jana Baronová.

Sdílejte článek