Gastronomie
05/03/2021 Jaroslav Baďura

​Kofola vstupuje na trh prémiových limonád s vlastní značkou Targa Florio

Společnost Kofola ČeskoSlovensko pokračuje v rozšiřování svého produktového portfolia.

Na trh aktuálně uvádí novou značku citrusových limonád s vyšším obsahem ovocné šťávy. Novinka s názvem Targa Florio obohatí segment prémiových limonád.

Letošní novinka v portfoliu firmy zapadá do celkové strategie společnosti. Ta vedle své vlajkové lodi v podobě tradiční ovocno-bylinkové Kofoly staví svou dlouhodobou stabilitu a rozvoj také na expanzi do nových tržních segmentů.

V loňském roce například získala stoprocentní podíl ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka, koupila českého výrobce řemeslných limonád a ciderů F.H. Prager a rozšířila své kávové portfolio o novou vlastní značku Trepallini.

O rok dříve zase výrazně oživila příběh slovenské minerální vody Kláštorná Kalcia, za což získala řadu ocenění.

Kofola uvedením značky Targa Florio pokračuje v rozšiřování portfolia o nápoje z kvalitních a autentických surovin.

„Prémiové limonády považujeme za velmi zajímavou příležitost na trhu. Lidé stále víc řeší kvalitu toho, co jedí a pijí. Proto jsme zvolili vyšší obsah ovocné šťávy a suroviny od rodinných firem se šetrným vztahem k přírodě,“ uvádí Pavol Chalupka, marketingový ředitel Kofoly ČeskoSlovensko.

Vývoj limonád Targa Florio celkově zabral více než tři roky. „Při hledání správné chuti jsme pak testovali různé alternativy slazení jako je fíkový nebo datlový sirup. Zkoušeli jsme chuť ozvláštnit přídavkem aromatických bylin, typických pro jižní kraje. Namíchali jsme stovky vzorků. Nakonec se ale ukázalo, že nejlepší je čistá a výrazná ovocná chuť, která je tak pro Targu Florio typická,“ popisuje Petr Pravda, ředitel oddělení kvality a vývoje Kofoly.

„Když jsme přemýšleli o názvu, chtěli jsme, aby byl spojen se Sicílií. Targa Florio, nejslavnější sicilský automobilový závod, patřil od začátku mezi naše favority. Nabízí originální příběh a ty máme rádi,“ přibližuje zrod prémiové limonády Jana Klimková, manažerka značky Targa Florio.

Spojení s motorismem a silným příběhem závodu je proto podle Klimkové jejím ústředním motivem: „Targa Florio byl neuvěřitelně náročný. Závod, který byl poprvé konán v roce 1906, je pro nás symbolem hrdinství, odvahy a výjimečnosti. Jinak na něm nešlo uspět. Závodníci museli v horském terénu na úzkých cestách se šotolinovým povrchem zdolat stovky ostrých zatáček. Navíc v době, kdy vymoženosti jako třeba posilovač řízení byly hudbou budoucnosti. To, že historie závodu nese i výraznou a úspěšnou českou stopu, byl pouze další důvod, proč takový fenomén oslavit něčím stejně výjimečným jako je nová Targa Florio,“ říká Jana Klimková.

Citrusová limonáda Targa Florio bude k dispozici ve třech příchutích: pomeranč, krvavý pomeranč a citrón. Dodavatelem citrusů pro výrobu šťávy je tradiční rodinná firma, která je pěstuje a zpracovává již po několik generací.

Podle druhu příchuti limonáda obsahuje 10 až 13 % podíl ovocné šťávy, což je zhruba trojnásobné množství ve srovnání s běžnými limonádami. Slazena je pouze třtinovým cukrem.

Limonáda je určena pro všechny distribuční kanály. „V segmentu HoReCa bude k dispozici především v unikátních skleněných lahvích o objemu 0,25l. Tato masivní lahev s dvojitým dnem a ozdobným hrdlem byla navržena speciálně pro Targu Florio,“ doplňuje Jana Klimková.

V obchodních řetězcích nebo na čerpacích stanicích bude limonáda k dostání v plechovkách o objemu 0,33l s výrazným designem.

Sdílejte článek