Byznys
26/09/2017 Jaroslav Baďura

Koncept obchůdku v restauraci se nám osvědčil, říká majitel Bernie’s Robert Držkovič

V zahraničí poměrně obvyklý, ale na Ostravsku výjimečný koncept obchůdku s potravinami přímo v restauraci se majiteli restaurace Bernie’s Robertu Držkovičovi vyplácí.

„Myšlenka mít v přízemí restaurace malý obchod vznikla hned na začátku celého projektu přístavby nového Gril and wine restaurant Bernie’s k původnímu pubu,“ říká Robert Držkovič.

Jak vaše plány tehdy vypadaly?
Měli jsme dvě patra a řešili jsme, co s tím. Co bude nahoře, co dole? Řekli jsme si, že nahoře budeme mít italskou restauraci a dole bude kavárna s obchodem, kde si budou moci lidé nakoupit suroviny, ze kterých vaříme.

Neznám restauraci v Ostravě, kde to takto funguje. Jak úspěšný váš koncept je? Daří se vám? Prodáváte?
Můžu říct, že se nám daří. Souvisí to možná se změnou myšlení celé společnosti. Například ta spousta pořadů o vaření, kuchařské osobnosti zvedají tu pokličku gastronomie a učí lidi, že dobré vaření není nic složitého, je to pouze o dobrých surovinách. Tak jsme si řekli, že tu kvalitní surovinu nabídneme. Trend směřuje k tomu, že si lidé zvou na víkendy přátele domů, vaří si.

Máte tady suroviny, které nikde jinde v Ostravě nekoupím?
Ano, to určitě. Stává se nám, že k nám přijíždějí restauratéři a nakupují u nás, například lanýžovou pastu. Dokonce nám říkají, že naše ceny jsou ještě nižší, než když si ty produkty nechají odněkud přivézt.

A funguje to u vás i tak, že si dám dobrou pastu a pak sdělím číšníkovi, že bych si ji rád koupil, a on mě pošle do obchůdku?
Ano, často je to právě pasta, často si lidé kupují, nebo například olivový olej. Malé skleničky máme na stole, lidé se nás ptají, co to je, jaký druh oleje je k čemu… Dole uděláme třeba i ochutnávku, olej rozlijeme do napoleonek, přičichnou si a vyberou si svého favorita.

Co je největší tahák ve vašem obchůdku? Co se nejvíc prodává?
Nejvíce jsou to šunky, sýry, protože ten sortiment je opravdu dobrý. Nabízíme jak italskou, tak také španělskou šunku. Ta je velmi v oblibě. Nejdražší a nejkvalitnější věci se prodávají nejvíce.

Jaká je budoucnost vašeho obchůdku, chcete něco inovovat?
Budoucnost je v neustálém hledání, zpestřování. Hledat nové dodavatele a zákazníkům nabízet nové a nové věci.

Co dál plánujete?
Dále bych chtěl rozjet nákupy do tašky na víkend. Někdo třeba zavolá a objedná si konkrétní nákup. Když přijde, taška bude nachystaná. Pěkně se také rozjíždí prodej vín. Prodáváme také steakové maso v maloobchodní ceně. Nameleme maso na burgery, nařežeme maso, připravíme ryby, říkám tomu interaktivní prodej.

Kde nacházíte inspiraci?
Jezdíme po významných evropských veletrzích, necháme si i poradit, inspirujeme se. Hledáme dodavatele. Sbíráme kontakty.

Předpokládám, že zboží nevozíte po kamionech… Vyplatí se vám vozit je v malém množství?
Asi se budete divit, ale zboží přivážíme na paletách. Je toho tolik, že nám tento způsob vyhovuje. Prodáme toho opravdu mnoho – však se k nám přijďte podívat!

Sdílejte článek