Byznys
03/06/2022 Václav Menšík

Konference eBiz Fórum hostila špičky z oboru elektronizace nákupů

PROEBIZ

Po dvou letech ve virtuálním světě se 18. ročník eBF znovu konal naživo v Ostravě. Téměř pět set hostů během tří dnů absolvovalo desítky unikátních přednášek, poznalo nejaktuálnější trendy a vychytávky digitalizace procesů nákupu i veřejných zakázek a sdílelo své zkušeností s nejmodernějšími oborovými nástroji.

Ostravská společnost PROEBIZ, jejíž software patří mezi nejpopulárnější nástroje pro elektronizaci veřejných zakázek a firemních nákupů, pořádá každým rokem konferenci nebo spíše několikadenní festival pro všechny, jež se elektronické nákupy týkají.

Vznik konference byl prozaický, jak skromně komentuje majitel společnosti Milan Kaplan: „Začalo to úplně normálně. Vymysleli jsme software a chtěli jsme, aby se s námi ti, kdo jej používají, jednou za rok sešli. Při té příležitosti jsme si chtěli navzájem sdílet nasbírané zkušenosti. Kdo kde byl, kam se dostal, co viděl, co potřebuje. Poprvé tady bylo zhruba třicet pět našich klientů a dnes nás je už téměř pět set a klienti tvoří zhruba polovinu účastníků, v druhé části jsou třeba i lidé od konkurence.“

Když jsme korzovali mezi sály, mohli jsme na chodbách hotelu Imperial krom češtiny slyšet také slovenštinu, polštinu i maďarštinu a my si jen potvrdili, že slova o festivalovém charakteru konference nebyla lichá.

Organizátoři si dali pořádně záležet na tom, aby se hosté i přednášející, mezi kterými byli zástupci soukromých firem, velkých korporací, samospráv i ministerstev, cítili skvěle a mohli nejen přijímat ale také neformálně sdílet informace.

„Nechceme, aby to bylo příliš formální, protože ve skutečnosti se jedná o velký workshop. Je to taková velká dílna, při které se vzájemně sdílí znalosti. Každý se chlubí tím, kam se dostal, z kterých chyb se poučil a nikdo nic netají,“ potvrdil Milan Kaplan.

Hotel Imperial je svou polohou i službami ideální, občerstvení bylo tradičně skvělé, ale téměř pětistovka hostů letošní konference nutí organizátory k zamyšlení nad tím, zda příští ročník neuspořádat ve větších prostorech. „Problém je v tom, že potřebujeme být pod jednou střechou. Tady do hotelu už se nevejdeme a některé stage jsme museli otevřít mimo budovu. To je nešikovné. Nejraději bychom si vzali skvělý hotelový personál a přesunuli celou akci na jiné místo, ale Imperial je skvělý, a tak společně řešíme, jak to příští rok udělat třeba s využitím dalších prostor v okolí hotelu,“ přemýšlí nahlas pan Kaplan.

Jedno je jisté. Ať to se stěhováním dopadne jakkoliv, akce zůstane v Ostravě a my se již nyní těšíme na další ročník!

Sdílejte článek