Nejnovější zprávy: Slovenská strela se během zkušební jízdy poškodila. Týden bude mimo muzeum Armin Van Buuren: Co jsem zažil v Ostravě, bylo neuvěřitelné!

Byznys

Moravian Premium Care – Vaše zdraví pod kontrolou

Helena Ruszová a Silvia Matúšová uspěly navzdory těžkým začátkům, kdy se zdálo, že v Ostravě nebude o prémiové zdravotnické služby zájem. Podnikatelky si šly za svým, vytrvaly, jejich firma roste a ony se znovu chystají svými smělými plány radikálně posunout úroveň zdravotní péče nejen v našem kraji.


Autor: Vladimír Pryček

Dámy, zkuste mi představit, co to vlastně je concierge v medicíně?

Helena: Je to program privátní zdravotní péče, který konsoliduje informace o Vašem zdravotním stavu napříč odbornostmi a na jejich základě individuálně řídí zdravotní péči o klienty, aby se oni nemuseli o nic starat a jejich zdraví bylo pod kontrolou.

Silvia: Klientům jsme k dispozici opravdu nepřetržitě, všechny zdravotní informace jsou bezpečně uloženy v elektronické kartě, ke které mají přístup lékaři z naší sítě a v případě zdravotního problému tak mají o klientovi a jeho zdravotním stavu komplexní informace napříč odbornostmi. Naši klienti chodí k lékaři z naší sítě vždy na konkrétní hodinu a šetří tak svůj drahocenný čas.

Jak dlouho spolu firmu vedete?

Helena: Firmu společně řídíme od samého začátku. Byl to takový malý zázrak roku 2012, že jsme se daly dohromady. Dnes jsme kamarádky, ale tehdy jsme jen pracovaly pro stejného zaměstnavatele. Dobře víme, že kdybychom to chtěly rozjet samostatně jedna nebo druhá, nikdy se nám to nepovede.

Silvia: Přesně! Helena je vizionářka a já jsem ten analytik, který vždy na jejích vizích vyhledávám citlivá místa, hledám plusy a mínusy a snažím se vše rozebrat. Vize, které má Helena by mě ale možná ani nenapadly, takže se skvěle doplňujeme.

Kdy, jak a proč vznikla myšlenka poskytovat exkluzivní privátní péči?

Helena: První myšlenka vznikla při mém působení v Praze, kde jsem viděla, že tam nějaký způsob privátní péče existuje. Nebylo to ale v takové formě v jaké bych si představovala. Nechaly jsme se inspirovat, ale vytvořily jsme vlastní produkt, který je zaměřen do hloubky na concierge.

Takže to byla myšlenka Heleny, která k tomu přivedla také Silvii?

Silvia: Ano. Obě jsme měly zkušenosti ze zdravotnického prostředí. Helena přišla s nápadem privátní péče a já jsem viděla mezery tam, kde to u konkurence úplně nefungovalo. Společně s lékaři jsme vytvořily jedinečnou službu, která nebyla postavena jen na zlatých klikách a pěkném domě. Hlavní částí se u nás stala právě dokonalá asistence.

Jaké byly vaše začátky a jak vás přijala samotná Ostrava?

Helena: Samozřejmě jsme si myslely, že je náš projekt je nejlepší na celém světě. Jen v Ostravě si to teda tenkrát nemysleli.

Silvia: Já jsem se věnovala zdravotníkům, představovala jim princip naší spolupráce a postupně jsme nacházela lékaře, kteří naši službu pochopili a viděli v ní potenciál. Moc děkuji za to, že pořád máme tak skvělé a erudované lékaře.

Helena: Mou úlohou bylo vysvětlit klientovi to, v čem je přidaná hodnota právě pro něj. Že stejně tak jako potřebujeme, aby se nám někdo staral o auto a o finance, tak je potřeba aby se nám někdo staral o zdraví. Nedokážeme všechno, sportovat a jíst zdravě za klienty neumíme, ale jakmile je potřeba něco zařídit, jsme tady dvacet čtyři hodin denně.

Kolik krizí jste tedy během rozvoje firmy zažily a která z nich byla ta největší?

Silvia: Krize byla jedna a velká. Během třetího roku, který byl asi nejtěžší, jsme se opravdu držely zuby nehty a snažily jsme se si jít za našim cílem, i když jsme se musely velmi uskromnit.

A pak se to zlomilo. Najednou se několik velkých klientů rozhodlo využívat naše služby a už to jelo.

Helena: Mimochodem, ti klienti jsou s námi dodnes!

Kolik máte dnes zaměstnanců vy a jak dlouho jste to táhly jen ve dvou?

Silvia: Samotné jsme to netáhly nikdy. Vždycky jsme musely spolupracovat se zdravotníky a operátory. Od prvního dne jsme tedy zaměstnávaly zdravotní operátory a operátorky.

O kolik klientů se staráte dnes?

Silvia: Náš první větší partner nám svěřil deset klientů, to byl ten zlom. A dnes se staráme o tisíce klientů.

Proč bych se tedy měl stát vašim klientem?

Silvia: Řeknu to na příkladu golfisty. Jeden z našich klientů byl na golfovém turnaji a jeho spoluhráči si všimli, že má na lýtku skvrnu. Vypadalo to na klíště a boreliózu. Klient zvedl telefon, zavolal našemu operátorovi a chtěl to řešit hned. Náš zdravotník dorazil na golfové hřiště, přímo tam mu odebral vzorek krve, odeslal jej do laboratoře a za pár hodin jsme měli výsledek. Opravdu to byla to borelióza. Klientova okamžitě kontaktoval jeho praktický lékař, který vše viděl online v našem elektronickém systému, předepsal mu antibiotika a my jsem mu je ještě ten den přivezli na golfové hřiště.

Helena: To se opravdu stalo a byla to pro nás dokonalá reklama! Na živo jsme ukázali, že jsme pro tou nejlepší asistentkou na světě, která vám zařídí tu nejlepší zdravotnickou péči v České republice, abyste neztráceli nervy ani svůj drahocenný čas čekáním na zbytečná vyšetření v přeplněných čekárnách. Vaší jedinou starostí je, abyste na nás neztratili telefonní číslo. Zbytek obstaráme, budeme se za vás vzdělávat a řešitvaše zdraví koncepčně.

Co si mám představit pod koncepčním řešením zdraví?

Helena: Nečekáme až se ozvete sami. Naopak. Naši klienti projdou vstupními vyšetřeními a nadstandardní prevenci poté provádíme každý rok. Naši zdravotníci se podívají na výstupy z této prevence a veškeré nastavení našeho programu je individualizované právě podle daného zdravotního stavu, který klientům hlídáme dlouhodobě a sami je směrujeme dále. Vše dáváme do souvislostí. Hlídáme veškeré termíny, zařídíme jakékoliv prohlídky, jsme nonstop na telefonu ať už se jedná o jakýkoliv problém.

Silvia: Dalším benefitem je také to, že přednávštěvou lékaře konzultujeme vše potřebné a můžeme tak klienta plně připravit, aby mu na místě nechyběl žádný dokument. Například ortopedové často požadují rentgen, který jsme schopni vám zařídit ještě před prohlídkou. Přesně takto to funguje u všech úkonů. Na nejrůznější odběry jezdíme až ke klientům domů. Nemusí vstávat na 7:30 a chodit někam na lačno. Jsme vaším asistentem v průběhu celého procesu a vy se tak neztratíte ve zdravotnickém systému, který umí být hodně složitý.

Ještě nějaké další služby nesmíme zapomenout?

Helena: Poslední roky to byl Covid a testování. Odebírali jsme vzorky denně včetně svátků, víkendů, Vánoc i Silvestra. Prostě podle potřeby klienta a třeba tak, aby měl čerstvě platný test přesně v den svého odjezdu na dovolenou.

Silvia: Znovu si pomohu reálným příkladem. Jeden náš klient je politicky exponovanou osobou, a proto v počátku pandemie nechtěl vyvolávat paniku, kdyby jeho sousedé viděli příjezd zdravotníků ve skafandrech, tak si u nás vyžádal PCR test pro jistotu v lese. A my jsme mu jej udělali. Na okraji lesa, aby nikoho nebylo z dálky vidět. Pro klienty cokoliv!

Jaké máte plány do budoucna?

Helena: Chystáme se s celou Moravian Premium Care do nových krásných prostor v Černé perle. Na jaře roku 2023 tam otevřeme kliniku, kde budou mít naši klienti i lékaři a zdravotníci to nejlepší zázemí v našem kraji. Bude to velká věc!

Silvia: A taky obrovská výzva i závazek k pacientům i lékařům.

Fotogalerie

Autor: Vladimír Pryček