Byznys
18/01/2018 Jaroslav Baďura

Náklad místo kamionů po železnici? Vznikla linka nákladních vlaků z Německa do Paskova

Skupina AWT, člen skupiny PKP CARGO, nadále rozšiřuje své přepravy a portfolio zákazníků v oblasti kombinované dopravy - 11. ledna realizovala první vlak z Herne do Paskova pro významnou evropskou dopravní společnost LKW WALTER.

V rámci této nové pravidelné linky budou přepravovány čtyři vlaky týdně. Přepravy návěsů po železnici zároveň podporují všeobecnou snahu v celé Evropě o neustálý rozvoj kombinované dopravy a přesun přeprav zboží z přetížených silnic a dálnic na železnici.

Dne 11. ledna 2018 dorazil do Paskova první vlak s návěsy z Herne do terminálu AWT v Paskově. Jedná se o novou pravidelnou linku mezi terminály Paskov a Herne, který se nachází ve velké průmyslové oblasti Porůří, přesněji mezi městy Essen a Dortmund. Společnost AWT tuto službu realizuje pro jednoho z nejvýznamnějších evropských silničních dopravců LKW WALTER.

„Tyto nové intermodální přepravy jsou jasným důkazem toho, že skupina AWT jde správným směrem. Chceme se dále rozvíjet v oblasti mezinárodních přeprav a naší strategií i ve spolupráci s PKP CARGO je stát se předním hráčem v přepravách v Evropě pro intermodal, automotive, agro nebo chemický průmysl,“ říká Arkadiusz Olewnik, generální ředitel skupiny AWT.

Kromě samotné kompletní trakce AWT poskytuje pro tyto přepravy i železniční vozy. Jedná se o nově vyrobené vozy typu Sdggmrss T3000 a každý vagón převáží dva návěsy.

Na terminálu v Paskově pak AWT zajišťuje i kompletní servis pro vlaky z Herne. „Tímto novým projektem jsme na terminálu počet manipulovaných vlaků s návěsy zdvojnásobili,“ říká obchodní ředitel AWT Viktor Bystrian.

Na pravidelné lince Paskov – Herne bude AWT využívat nové multisystémové lokomotivy Bombardier Traxx, které provozuje od 4. ledna tohoto roku. Vlak celou trasu o délce více než 1 100 km urazí za necelý den.

„Jedná se o typický přiklad, kdy AWT může zákazníkům nabídnout rychlý a kompletní servis pro kombinovanou dopravu včetně veškerých služeb na terminálu,“ říká Viktor Bystrian.

Cílem politiky EU je obecně mimo jiné i z ekologického hlediska přesun přeprav zboží z přetížených silnic na železnici a aktivně tuto snahu podporuje přijetím různých opatření. Zejména v přepravách mezi velkými průmyslovými oblastmi multimodální doprava napomáhá ke snížení zatížení silniční sítě.

AWT dlouhodobě hledá partnery v oblasti silniční dopravy, kterým může nabídnout komplexní služby v oblasti intermodalu a částečně řešit u těchto firem nedostatek řidičů, volné kapacity pro nové přepravy nebo vysokou konkurenci, kterou přináší i příchod nových dopravců z okolních států.

„Silničním dopravcům chceme poskytnout možnost část svých přepravovaných objemů přesunout na železnici, ušetřit a využít řidiče a tahače pro jiné přepravy, které nejsou pro multimodal vhodné,“ dodává Viktor Bystrian.

Sdílejte článek