Politika
12/09/2016 ČTK

O přízeň voličů se v kraji bude bojovat přes billboardy i mítinky

Předvolební kampaň před říjnovými volbami už v Moravskoslezském kraji začala na plno. Politická uskupení sázejí na tradiční propagační nástroje, jako jsou billboardy, letáky, prezentační předměty, sociální sítě a především setkání s voliči.

Slibují nekonfliktní kampaň zaměřenou hlavně na volební program a jednotlivé osobnosti. Vyplývá to z údajů, které poskytly strany a hnutí, které v kampani počítají i s podporou politických špiček.

K nejnákladnějším bude patřit propagace sociálních demokratů, která bude stát do čtyř milionů korun, přestože ČSSD nepočítá podle hejtmana Miroslava Nováka s výraznou billboardovou kampaní.

„Preferujeme menší formáty propagace a inzerci v tisku. Budeme mít také vlastní volební noviny. Především se však orientujeme na osobní setkání s voliči v ulicích měst a obcí,“ uvedl Novák.

Přibližně 3,5 milionu korun investuje do předvolební kampaně hnutí ANO. Ostrou část kampaně za časti předsedy hnutí Andreje Babiše a všech kandidátů na hejtmana zahájilo v Ostravě na počátku září.

„Nejpalčivější problémy Moravskoslezského kraje jsme také natočili v několika spotech,“ uvedla krajská manažerka Markéta Nowaková. Hnutí v následujících týdnech počítá i s podporou ministrů, kteří region navštíví.

KSČM přijde kampaň v kraji zhruba na tři miliony korun. „Využíváme především kontaktní kampaň kandidátů s občany, větší volební akce jsou společensko-kulturní, klademe důraz na kandidáty a zároveň i na zábavu,“ řekla krajská tajemnice Ivana Kalousková.

S nižšími náklady než v minulých letech počítá ODS, která do kampaně rovněž vloží řádově miliony korun. Na závěr kampaně plánuje například dvoudenní návštěvu Václava Klause mladšího. Besedy s ním a učiteli budou v Opavě, Českém Těšíně a Kopřivnici.

Mítinky za účasti ministrů plánují i lidovci, kteří do kampaně chtějí investovat zhruba 1,5 milionu korun. „Naše kampaň bude zaměřena na program a témata týkající se našeho kraje a hlavně na témata, které může ovlivnit krajské zastupitelstvo,“ řekl krajský tajemník KDU-ČSL Jiří Navrátil.

TOP 09 zahájila kampaň za účasti čestného předsedy strany Karla Schwarzenberga na začátku září. „Pro volební kampaň budeme využívat billboardy, propagační i dárkové předměty a pochopitelně sociální sítě. Klademe však hlavní důraz na kontaktní kampaň, setkání s podporovateli a voliči,“ uvedla krajská manažerka Marcela Masná. Kampaň bude stát 1,3 milionu korun.

Přibližně půl milionu korun vyčlenilo na kampaň hnutí Nezávislí. „V každém případě povedeme pozitivní volební kampaň, zaměříme se na kvality našeho programu a jednotlivých kandidátů,“ řekl za hnutí Patrik Hujdus. Na financování volební kampaně se u většiny uskupení podílejí i samotní kandidáti.

Sdílejte článek