Společnost
08/12/2024 Petr Sobol

Obchod v centru Ostravy, ve kterém se budete cítit dobře. Ty Identity!

Foto: Vladimír Pryček

Máte rádi nakupování v příjemných podmínkách, kde si zboží můžete prohlédnout pěkně zblízka, dozvědět se o něm něco víc a ještě si při tom popovídat? Jedno takové místo se nabízí v samém centru Ostravy. Vítejte v Ty Identity.

Malý obchůdek najdete v ulici Poštovní, jen pár metrů od Masarykova náměstí. „Chceme, aby u nás lidé načerpali energii. Aby přišli, zpomalili, popovídali si s námi a ještě si od nás něco pěkného odnesli. A zároveň, aby se o výrobcích ještě něco dozvěděli," řekla pro Magazín PATRIOT Šárka Hégrová, která prodejnu provozuje společně s Monikou Léblovou.

Na začátku celého příběhu byla ještě Ivana Mifková, která Ty Identity založila před necelými deseti lety. Byla u toho i Monika, která se pak potkala se Šárkou a společně v roce 2018 otevřely Ty Identity i v Brně. V květnu letošního roku převzaly ostravskou pobočku od Ivy, která se naplno věnuje své módní značce Artgi. „Udělaly jsme tady pár změn, odstranily ze stropu sítě s krabicemi a celý prostor prosvětlily. Cítíme se tady moc dobře a jsme rády, že naši zákazníci také.”

Základní nabídku prodejny tvoří oblečení a šperky, ale také doplňky, kabelky, svíčky, přírodní kosmetika nebo parfémy. Všechno je vyrobeno v České republice, případně na Slovensku. „Máme u nás výrobky z celé republiky, ale samozřejmě i od lokálních výrobců," rozhlédla se Monika. „Výrobce si vybíráme my, spousta z nich už nás taky oslovuje sama. Troufnu si říct, že naše prodejna je hodně známá, a tak se na nás obrací řada výrobců. Pokud nám jejich výrobky zapadají do konceptu, tak pro ně rády najdeme výstavní místo a nabídneme je našim zákazníkům," dodala.

Pro majitelky je důležité, aby každý z tvůrců dostal svůj prostor. Stejně tak dobře znají příběhy, které se za jejich výrobky skrývají. A rády je pak předávají i zákazníkům. „Jsme rády, když se s nimi můžeme pobavit, poradit jim, říct jim, odkud značka je a proč vlastně vznikla. Na nikoho netlačíme, každý u nás může být, jak dlouho chce a prohlížet si, co se mu líbí," pokračovala Šárka.

Příběhy výrobků, které se za nimi skrývají, jsou mnohdy velmi zajímavé a inspirativní. „Jeden z výrobců dělal například dlouho v reklamní agentuře. Žil ve stresu a ve spěchu, a tak se rozhodl, že to změní. Založil si kožedělnou dílnu, ve které vyrábí krásné kožené batohy, kabelky nebo peněženky," prozradila Monika. Další příklad? „Manželský pár rok cestoval po světě, odkud pro své přátele vozili písek z pláže. Ten je teď součástí jejich šperků, na každém z nich je napsané, z jaké pláže daný písek je," dodala.


Foto: Vladimír Pryček

Prodejna je navrhnuta tak, aby v ní mohly trávit čas i celé rodiny. Máma se může kochat a nakupovat, táta si může posedět a něco zajímavého si přečíst, pro děti je zase v zadní části nachystaný koutek s Legem nebo pastelkami. „Pozastavily jsme e-shop, chceme, aby lidé chodili k nám do prodejny a vychutnali si tady příjemně strávené okamžiky," prozradila Šárka, pro kterou je hodně důležitá také udržitelnost. „Vezměte si, jaký je koloběh balíku. Ten přeci nekončí tím, že si ho doma převezmete. U nás si lidé mohou vyzkoušet, co se jim líbí, a pokud nemáme třeba jejich velikost, tak ji k nám můžeme objednat," upřesnila.

Ty Identity mají své stále zákazníky, kteří chodí nakupovat pravidelně. Ovšem tím, že je prodejna v centru města, ji stále objevují i noví lidé. Včetně turistů, kteří Ostravou prochází. „Nejvíc lidí k nám chodí na originální kousky do šatníku. A taky před víkendem na drobné dárečky na různé oslavy, kupují třeba šperky, knížky nebo další drobnůstky," vypozorovaly majitelky, které jsou rády, že jsou součástí centra moravskoslezské metropole. „Spousta lidí říká, že je centrum města mrtvé, ale nám to nepřijde. Ostrava se probouzí, je tady spousta mladých ambiciózních lidí se zajímavými nápady, kteří otevírají nové podniky a tvoří nové příběhy. Jsme rády, že k rozvoji můžeme přispět i my," svěřily se.

Konkurovat v dnešní době velkým obchodům a e-shopům, ve kterých si zákazníci pár kliky obstarají vše, co potřebují, není vůbec jednoduché, každopádně cesta, na kterou vsadily Ty Identity, se ukázala jako správná. „Musíme zákazníkům předat něco ze sebe, být k nim milí a otevření. Vyslechnout si je a být osobní, přirození. Pak to funguje," řekla Šárka a jedním dechem dodala: „Těch e-shopů je navíc tolik, že už se v tom lidé někdy začínají ztrácet. Spousta lidí se tak přijde o kvalitě radši přesvědčit osobně. V oblečení, které tady máme, se kvalita navíc vůbec nedá srovnat s tím, co najdete v běžných obchodech."


Foto: Vladimír Pryček

Drtivá většina z výrobců, kteří dodávají své výrobky do Identit, své e-shopy má, zdaleka na nich ale nenabízí všechno, co vyrobili. „U nás je jejich nabídka daleko větší. Navíc jsou to věci, které když si koupíte, tak nebude nosit někdo jiný. Všechno to jsou výrobky vyrobené za poctivých podmínek, limitované a originální kolekce," zdůraznily majitelky, které zavítaly i na listopadový ostravský Meat Design.

Ty Identity mají otevřeno ve všedni dny od 9:30 do 18 hodin, v soboty od desíti do dvou odpoledne. Během prosince ale sobotní otevírací dobu prodlouží a otevřeno budou mít i v neděle. „Na některý z víkendů chystáme i vánoční punč. Chceme, aby se u nás mohli zastavit také lidé, kteří se vydají na ostravské vánoční trhy. Ostatně, i my budeme mít bohatou vánoční nabídku produktů s českými parfémy, foukaným sklem, dřevěnými či porcelánovými ozdobami," pozvaly majitelky všechny zvědavce.

Sdílejte článek