Byznys
14/06/2017 Tomáš Svoboda

Ospalou módní scénu v Ostravě probouzí nový klub Fashion Rooster

Profesionální módní přehlídka ve stylovém prostředí prvorepublikové ostravské kavárny Elektra. Před pár lety možná fikce, dnes realita, za kterou stojí módní klub s názvem Fashion Rooster. Jeho snahou je postupnými krůčky zařadit Ostravu mezi kvalitní módní metropole.

Už teď mají kluboví členové či spíše členky, neboť móda je přirozenou doménou dam, v plánu řadu aktivit, kterými chtějí během roku oživit dění nejen v samém centru Ostravy.

Pomyslným prvním krůčkem bylo oficiální dubnové zahájení, na které navázala koncem května módní přehlídka jakožto hlavní bod dalšího setkání nového módního klubu.

„Jde vidět, že jsme zase pokročili o několik stupínků. Nabalila se další skupina lidí, dam, které mezi nás přišly. Mám radost, že náš módní klub dostal základ a že se nám podařilo ho nastartovat,“ říká zakladatelka a předsedkyně Denisa Šuster, která je mimo jiné ředitelkou projektu Ostrava Fashion Weekend a dříve působila také jako módní konzultantka České televize.

Pro módní přehlídku v Elektře, perle ostravských kaváren, si se svým týmem připravila trojici kolekcí na téma Jaro/Léto 2017. K vidění byla luxusní německá značka Louisa Cerano, tvorba polské návrhářky Moniky Debowské a také limitovaná kolekce známé spisovatelky Barbary Nesvadbové.

K tomu prodejní místo v podobě tzv. pop-up store, ve kterém si mohli pozvaní hosté zakoupit některé z originálních módních doplňků.

„Ráda bych, aby ženy pochopily naši filozofii. Nechceme jenom organizovat jednotlivá setkání, ale chceme je vzdělávat v tom, co je kvalitní móda, jak se má nosit a jak si mohou vybrat správné materiály,“ vysvětluje zakladatelka klubu Fashion Rooster.

Chtějí dostat Ostravu mezi módní metropole

Každá jeho budoucí akce by podle ní měla mít jinou formu i obsah, ale cíl zůstává stejný. Podpora módních značek a návrhářů a zejména osvěta. Je v Ostravě tolik potřebná?

„Ano, Ostrava a s ní celý region má v módě obrovskou černou mezeru, když to srovnáme třeba s Prahou nebo s okolními státy. Moravskoslezský region je přitom obrovský, má velký potenciál, ale dámy, které chtějí být moderní a hezky se oblékat, potřebují profesionalitu. O tu nám jde,“ odpovídá Denisa Šuster.

Současnou ostravskou módní scénu vnímá jako nepříliš atraktivní směsici, v níž je docela těžké rozpoznat růže od plev. Přesto občas nějaké hezké poupě vykvete. „Myslím si, že kvalitními projekty se scéna roztřídí, vynikne to dobré a že se zařadíme mezi kvalitní módní metropole,“ zdůrazňuje ambicióznost svého módního projektu.

Sází na to, že jeho pověst se bude šířit zejména přirozeným marketingem, tedy, že si o klubu dámy mezi sebou řeknou a budou informace sdílet ve svém okolí. Netouží budovat velkou organizaci, ale chce hlavně zůstat u kvality, na základě které je možné zanechat silnou stopu v celém regionu.

Kavárna Elektra jako elegantní základna

Zatímco naposled měla akce klubu Fashion Rooster ryze uzavřený charakter, ta příští bude otevřena pro širší veřejnost. Bude to „Fashion Talk“, jehož termín a místo konání organizátoři teprve upřesní.

„Tentokrát nabídneme prostor pro diskusi. Chceme lidem předat určité know-how. Proto půjdeme mezi mladé lidi a studenty, kteří se o módu zajímají a se kterými si budeme povídat třeba o kvalitě materiálů nebo o tom, proč investovat do dražší módy a podobně,“ popisuje organizátorka.

Vyvrcholením celoroční práce je pro ni projekt Ostrava Fashion Weekend, který se letos bude konat v listopadovém termínu.

Než ovšem víkend nabitý módou v ostravském Gongu vypukne, bude probouzející se dění na módní scéně moravskoslezské metropole vycházet především ze základny v noblesní kavárně Elektra.

„Je to ikona ostravských kaváren. Myslím si, že stále má atmosféru a že patří mezi nejelegantnější kavárny ve městě. Právě proto jsme pro náš profesionální módní klub chtěli tyto prestižní prostory,“ dodává na závěr Denisa Šuster.

Sdílejte článek