Nejnovější zprávy: Petra Kvitová se ve Fulneku dočkala kavárny. Má wimbledonský dort i originální název Poruba se letos podruhé představí doma. Ve středu přivítá rozjetou Třebíč

Byznys

​Ostrava má nový obchod s barefootovou obuví leguano

Petr Kostka, který již 8 let provozuje v ostravské ulici 28. října obchod s "bosou" obuví Vivobarefoot, otevřel jen pár metrů od svého prvního obchodu další prodejnu. Opět s barefootovou obuví, tentokrát však značku leguano.

Foto: Radim Kolibík

Proč další značka?
Těžká otázka. Vivobarefoot je stále naše hlavní značka a leguano tím, že mají svůj osobitý styl, jsou takovým pěkným doplňkem.

Vivobarefoot je anglická značka a leguano jsou Němci, je to tak?
Ano, přesně tak.

Kdo je typickým zákazníkem Vivobarefoot a kdo naopak půjde spíše do obchůdku leguano?
Řekl bych, že to bývá stejné. Jsou to lidé, kterým záleží na jejich zdraví a chtějí něco, čemu mohou věřit. Což tyto dvě značky splňují, jelikož mají svou historii, svůj osobitý design a vše, co k tomu patří.

Dokážete rozlišit, co dělá Vivobarefoot a co leguano?
Leguano je originál. Takové boty tady nikdo nemá a design je čistě jejich. Za mě jsou top produkty právě od Vivobarefoot, ale manželka má raději leguano. Jsou to dvě rovnocené značky, které jsou určené pro rozdílné lidi. Samozřejmě se může najít i člověk, který bude nosit obě značky a není na tom nic špatného.

A když tyto dvě značky porovnáte historicky...
Vivobarefoot je starší značka. Vznikla někdy okolo roku 2003, leguano je na trhu od roku 2009.

Vaše prodejna se značkou leguano je vytvořena podle určitých standardů z Německa nebo tolik nezáleželo na tom, jak ji zařídíte?
Vivobarefoot má určitý náhled, jak by daná prodejna měla vypadat. U leguano to bylo tak, že nám poslali určitou představu, jak by asi prodejna vypadat mohla, ale protože mají daného žlutého leguána na černém pozadí, tak bylo jasné, že budeme mít vše žluto-černé. Podmínky ale byly o něco volnější.

Jaké očekáváte výsledky ohledně otevření obchodu s novou značkou? A jakou synergii očekáváte z otevření těchto prodejen opravdu blízko sebe?
Pořád říkám, že barefoot prodejny nejsou konkurencí. Mnoho lidí zatím v barefoot botách nechodí, takže bychom si měli spíše postupně pomáhat a prezentovat všechny barefoot prodejny a značky. Teprve až začne osmdesát procent lidí chodit v barefootech, tak začneme být konkurencí. Z mého pohledu to má i výhodu, jelikož máme jen jeden sklad a zázemí pro obě prodejny je to tedy jednodušší. A pro zákazníky je tady větší parkoviště i větší nabídka, takže si myslím, že to bude výhodné také pro ně. Třída 28. října je navíc nejlepší ulice ve městě.

Kolik je dnes v České republice poboček Vivobarefoot a kolik leguano?
Koncept storů Vivobarefoot v České republice je šest a leguano mají dva obchody, jeden v Ostravě a druhý v Praze.

Stále platí, že nejkrásnější prodejna Vivobarefoot v Česku je tady v Ostravě?
Ano, stále to platí.

Jak se díváte na budoucnost obchodu a na zprávy o krizi, inflaci, zdražování energií v tom ohledu, že prodáváte o něco dražší a luxusnější zboží?
Toto nesleduji. Stále si myslím, že lidé jsou více vystrašení, než aby slyšeli pravdu. Tu možná ani nikdo nezná. V každé krizi navíc funguje, že lidé si hledají právě spíše dražší produkty.

Nebojíte se...
Nemám se čeho bát. Nesleduji zprávy a tím pádem jsem klidnější a spokojenější.

Pokud jde o zákazníky, stále jich chodí mnoho?
Ano, stále chodí. Vrací se k nám. Teď je to o něco horší, jelikož jsou prázdniny. Musím ale říct, že v červenci to šlo poznat hodně, protože mnoho lidí bylo na dovolených. Teď už se vracejí a začínají chodit po obchodech.

Fotogalerie

Autor: Radim Kolibík