Fenomén
Colours of Ostrava
Osmý ročník turnaje světové série J&T Banka Ostrava Beach Pro je za námi. Jak akce, která baví stále více nejen ostravských fanoušků, bude pokračovat?
"S trochou nadsázky říkám, že nyní v období bez fotbalu a hokeje tento turnaj a výkony českých hráčů dělají z beachvolejbalu český národní sport," říká v rozhovoru pro Magazín PATRIOT Marek Tesař z pořádající agentury RAUL.
Další ostravský turnaj je minulostí, jak jej hodnotíte?
Fantastická atmosféra v naprosto unikátním prostředí Dolních Vítkovic. Moc nás těší velký zájem o akci, víkendové vstupenky zmizely opravdu během pár hodin. Snažíme se lidem přinést nejen unikátní sportovní zážitek, ale i zábavu, na kterou budou ještě dlouho vzpomínat, a to nejen na tribunách, ale i v rámci doprovodného programu. To se povedlo a viděl to celý svět. Skvělá reklama pro Českou republiku a tento region.
Foto: Vlastimil Vacek
Každoročně, a letos tomu nebylo jinak, přijíždí hrát světová špička, olympijští vítězové, mistři světa, Evropy. Jak těžké je takové hráče do Ostravy dostat?
Ostrava Beach Pro je mezi hráči velmi populární, což nám potvrzují při každém kontaktu. I ze všech výstupů na sítích i v médiích můžete vidět, že nejde o žádné fráze. Potvrzuje to i každoroční hráčské hodnocení mezinárodní federace FIVB. Loni jsme obdrželi nejlepší známky ze všech elitních turnajů na okruhu. Nejlepší hráči na světě se sem za těch osm let naučili jezdit za atmosférou, skvělým prostředním a také tomu jdeme naprosti kvalitním servisem. Například Norové Anders Mol a Christian Sorum - legendy plážového volejbalu, olympijští vítězové, trojnásobní vítězové Ostrava Beach Pro a letos druzí - potvrdili, že tento turnaj je pro ně srdcovou záležitostí. Je to velké vyznamenání pro fanoušky, ale i celý náš organizační tým.
Turnaj je v posledních letech vždy vyprodán - je možné do budoucna uvažovat o zvýšení počtu míst pro diváky nebo je kapacita už daná? Nebo jsou ještě jiné varianty, jak umožnit více divákům vstup na turnaj?
Za pět dní celý areál přivítal přes 20 000 fanoušků z celého světa. V rámci současných kurtů už jsme prakticky na maximu, ale tento areál je velice flexibilní. Každý rok se snažíme rozšiřovat prostor pro fanoušky na tribunách, ale i v zázemí. A v tom budeme jistě pokračovat. Osvědčila se fanzóna, kde návštěvníci prožijí atmosféru turnaje nejen díky velkoplošné obrazovce a to i bez vstupenek na tribuny.
Atmosféra na turnaji je skvělá, tvoří ji diváci, moderátoři, doprovodný program, kapely, akrobati. Dá se v tomto ohledu ještě vůbec něco vylepšit?
Máte pravdu, je skvělá a na okruhu těch nejprestižnějších turnajů jedinečná. To mimochodem potvrdil i prezident FIVB Fabio Azavedo, který letos akci navštívil. A ten už po světě něco viděl. Každý rok se snažíme přinést něco nového, co diváky, ale i hráče překvapí. Myslím, že i letos jsme - ve spolupráci s Českým volejbalovým svazem - vrchovatě naplnili heslo naší společnosti: Doručujeme radost ze sportu. A to nejen fanouškům, ale i hráčům a partnerům.
Necháváte se něčím inspirovat na jiných světových turnajích, nebo jsou některé "atrakce" nepřenosné a fungují jen v Ostravě?
Pravidelně vyrážíme za poznáním na světové volejbalové, ale i jiné sportovní akce. Inspiraci často hledáme i v jiných oblastech entertainmentu, ať už jsou to koncerty, festivaly, výstavy, nebo třeba egaming. Pokud jde o nepřenosnou originalitu, pak v Ostravě skvěle funguje Nohavica. V této věci je také moc důležité, že akcí žije celý region a stává se z ní celospolečenská událost, na kterou se sjíždí velké množství známých osobností ze světa byznysu, sportu, kultury a řady dalších oblastí veřejného života.