Auto
13/07/2021 Václav Menšík

Pokračování dlouhodobého testu KIA Ceed. Nano ochrana laku a ochrana podvozku

Radim Kolibík

Aby naše redakční KIA Ceed co nejlépe snášela těžký provoz, dostala hned po nástupu do služby ochranu podvozku i keramickou nano ochranu laku.

Při přebírání vozu a debatě nad servisním plánem se pan vedoucí Marián Hronec zmínil o nano ochraně laku a ochraně podvozku. To mě zaujalo, je mi totiž jasné, že v plném zápřahu nebude čas na pravidelné ruční mytí karoserie natož péči o podvozek. Ochranný povlak se prostě bude hodit.

Přijíždím v dohodnutý čas, technik přebírá auto a my s fotografem Radimem můžeme v doprovodu pana šéfa na dílnu. V AUTOBOND GROUP jsou velcí profíci. Běžně nemají rádi, když se jim na dílně potulují zákazníci. Ne že by chtěli něco skrývat, jde o bezpečnost. Člověk, zaujatý precizní prací mechaniků, se může snadno přimotat pod kola auta nebo se do něčeho praštit. To se pak pojišťovně a bezpečákům špatně vysvětluje.

Nás mezi ty kosmonauty pustili, pan šéf se za nás zaručil a osobně na nás dohlížel a já musím uznat, že pohled na ten cvrkot fakt stojí za to. Už samotná běžná dílna překvapí čistotou a rozlohou. Když dorazíme do aplikačního střediska, kde už je připravený náš Ceed, připadáme si snad jako na operačním sále.

Zrovna přichází operatér nebo spíš kosmonaut. Že má obličejovou masku, to nás v posledních letech nepřekvapí. Tady mu ale nejde ani tak o viry, chrání si dýchací cesty, protože všechny nanočástice chce aplikovat na lak auta, ne do svých plic.

Začíná podvozkem a dává si záležet, sundá plasty, nastříká podběhy pod nimi, potom všechny viditelné části, ramena a další. Po aplikaci stačí počkat jeden den pro dokonalé zaschnutí a podvozek auta je násobně lépe chráněn před agresivní solí a vlhkostí. Kdo často parkuje na mokré trávě nebo ve vytápěné garáži, neměl by váhat ani minutu!

Pak přichází na řadu lak. Auto musí být čisté, pro nejlepší ochranu je ideální nanést nano keramickou vrstvu na úplně nový lak, který je ještě bez důlků a škrábanců. Já s ním jezdím teprve pár dní a zatím překvapivě bez poskvrnky, takže technikovi stačilo auto jen ručně umýt, nechat oschnout a může dostat keramiku. Pokud by bylo auto starší, určitě by lak po umytí ještě odmastil.

Kdyby bylo poškrábané, doporučují odborníci nejdříve ošetřit škrábance a důlky, teprve poté aplikovat nano technologie. Protože základem ochrany je vytvoření dokonale hladké plochy.

Volíme šestiměsíční ochranu na bázi sealantů s vysokým obsahem keramiky. Keramika ochrání v běžném provozu karoserii, disky, skla i plasty a chromy před agresivními kyselými dešti, UV zářením, posypovou solí a ptačím trusem, který schytáte vždy nejpozději do deseti minut po odjezdu z myčky. Nano keramika navíc zajistí vynikající odvod vody z karoserie, vysoký lesk a snižuje přilnavost běžných nečistot na povrchu laku.

Aplikační technik se s autem mazlí, pečlivě roztírá kosmický přípravek na celou karoserii i kola a další díly. Je vidět, že práce ho baví. Máme zdokumentováno, fotograf je výjimečně spokojený, a tak se přesunujeme zpátky do showroomu, aby technik mohl klidně pracovat a my si mohli dát espresso.

Když po třech hodinkách přebírám vyleštěné auto, vypadá vážně dobře a já jsem zvědavý, jak se bude jeho lak chovat po těch 5000 km, pro které je garantována účinnost ochrany. Určitě to zhodnotíme během klasického testu Ceedu.

U kávy se dovídáme, že v AUTOBOND GROUP umí i další věci. Renovace světel, čištění interiéru suchou i mokrou cestou, renovace laku, detailing. A taky nabízí sezónní servisní akce. O těch zase někdy příště.

Kdo by se nemohl dočkat, může nakouknout na web nebo se osobně zastavit ke konzultaci s odborníky na některé z poboček AUTOBOND GROUP v Moravskoslezském kraji.

Foto: Radim Kolibík
Sdílejte článek