Nejnovější zprávy: Důl Darkov kvůli pandemii přestal těžit, nouzový stav kraj nevyhlásil Pasažéři přežili bez zranění pád drátů vysokého napětí na auto. Nehoda zablokovala provoz

Proměny kraje

Potravinami Moravskoslezského kraje jsou uzený bůček i pivo

Jedenáctistupňové světlé pivo Skřečoňský žabák nebo speciální uzený bůček od společnosti Machač - malokapacitní jatka jsou mezi osmi výrobky, které letos v Moravskoslezském kraji získají právo používat čtyři roky značku Regionální potravina.

Foto: MSK

Vyplývá to z návrhu hodnotitelské komise, jež dnes vybírala vítěze soutěže, oznámila mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu Vladimíra Nováková.

Soutěž je projektem ministerstva zemědělství. V kraji bylo přihlášeno 89 výrobků od 29 výrobců.

"Nejvíce kandidátů bylo v kategorii Ovoce a zelenina v čerstvé nebo zpracované formě," uvedla Nováková. Komise navrhla udělit v této kategorii značku Regionální potravina zelí s jablky a křenem od Jaroslavy Fojtíkové z Havířova.

V kategorii pekařských výrobků získají ocenění cibulové trvanlivé tyčinky společnosti Havlík Opal, mezi cukrářskými výrobky větrník s čokoládovou polevou bez lepku od společnosti Labumix a v kategorii mléčných výrobků bio kozí jogurtové mléko společnosti Vítkovská zemědělská.

Ocenění dostanou také Hlavnický tvaroh z farmy Zemědělského a obchodního družstva Hlavnice a Libavský med květový od Dalibora Vranika z Budišova nad Budišovkou.

Soutěž Regionální potravina je určena na podporu malých a středních regionálních výrobců a zemědělců.

„Značku Regionální potravina vnímám jako podporu a povzbuzení našim farmářům či producentům, kteří ke své práci přistupují poctivě a s nadšením. Cena je určena pro menší společnosti, často jsou to rodinné firmy. Značka Regionální potravina má na ně upozornit a pomoci jim dostat se do povědomí lidí, aby je začali vyhledávat a naše místní producenty nákupem podpořili,“ uvedla náměstkyně hejtmana kraje pro životní prostředí a zemědělství Jarmila Uvírová, která je členkou hodnotící komise.

Produkty mají mít tradiční českou recepturu a minimálně sedmdesátiprocentní podíl místních surovin. Může se jednat například o krajové speciality.

Nyní značku v Česku nosí 411 výrobků.