Potvrzeno: od 15. prosince přímým vlakem z Veřovic, Štramberka nebo Kopřivnice až do Ostravy a zpět každou hodinu!
V neděli 15. prosince vstoupí v platnost nové jízdní řády a cestující nejen z Novojičínska do Ostravy se mohou těšit na dlouho avizovanou novinku: na koleje vyjedou první příměstské elektrické motorové jednotky RegioPanter, které pojedou část své trasy na bateriový pohon.
Stane se tak na lince S8 mezi Ostravou, Studénkou a Veřovicemi. Trakční baterie umožní vlaku hladce projet také nelektrifikovanou část trati mezi stanicemi Sedlnice a Veřovice. Nové soupravy budou bezbariérové, s WC přístupným pro osoby na vozíku nebo třeba se sklopným stolem pro přebalení kojenců. Ve vozech bude k dispozici Wi-Fi připojení, elektrické zásuvky a USB porty pro dobíjení elektroniky, místa pro přepravu kočárků i jízdních kol.
Kapacita jednoho vlaku bude zhruba 140 míst k sezení a souprava urazí vzdálenost například z Kopřivnice do stanice Ostrava, střed za necelých 50 minut. A pokud nahlédneme do jízdního řádu tratě 271 ( linka ODIS S8), zjistíme, že přímé spěšné spoje budou vyjíždět ze stanic Veřovice nebo Štramberk a v opačném směru Bohumín nebo Ostrava - střed prakticky každou hodinu od brzkých ranních až do pozdních večerních hodin včetně sobot a nedělí.
Ve stanici Štramberk připravuje v příštím roce Správa železnic podle požadavků Moravskoslezského kraje instalaci dobíjecí stanice a vlaky budou vybaveny i systémem rekuperace, který umožní elektřinu vyrobenou při brždění vracet zpět do trakční sítě nebo do baterií. Jak Magazín PATRIOT informovala mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová, chybějící dobíjecí stanice ve stanici Štramberk prosincový start nových vlaků neohrozí, jízdy budou podle ní zatím plánovány tak, aby nebyl dobíjecí bod potřeba. V budoucnu pak nová štramberská dobíjecí stanice významně přispěje flexibilitě spojů.
V dalších letech se počítá s nasazením bateriových jednotek také na linkách Krnov–Opava–Ostrava, Ostrava – Suchdol nad Odrou – Nový Jičín a v plánu je i využití těchto souprav pro okružní linku Ostrava-Svinov – Karviná – Český Těšín – Frýdek-Místek – Ostrava-Svinov nebo nasazení na trasu z Ostravy přes Suchdol nad Odrou do Budišova nad Budišovkou, kde by měla být rovněž vybudována, stejně jako v Krnově, dobíjecí stanice.
Kromě těchto dobíjecích bodů se chystá Správa železnic ještě vybudovat zázemí pro odstavování nových bateriových jednotek ve stanici Frýdek-Místek.