Před 80 lety se začalo v Ostravě jednat o prvním "Pendolinu"
Vlak Ostravská střela měl stavět jen v Moravské Ostravě, Svinově a pak až v Praze!
Dne 12. září 1938 se v Moravské Ostravě konala schůze Národohospodářského sboru moravskoslezského.
Cílem spolku bylo usilovat o hospodářské povznesení severní Moravy a Slezska.
Na pořadu dne byly tentokrát záležitosti, týkající se železniční dopravy – dlouho odkládaná rekonstrukce ostravského hlavního nádraží a také zajištění rychlého železničního spojení Moravské Ostravy s Prahou.
Díky intervencím poslanců a senátorů z Ostravska u ministerstva železnic mělo být údajně dojednáno zakoupení rychlého motorového vozu francouzské konstrukce „Michelin“, s jehož pomocí by byla jízda z Bohumína do Prahy zkrácena na pouhé 3,5 hodiny.
Tento vlak, pojmenovaný jako „Ostravská střela“, měl stavět pouze v Moravské Ostravě, Svinově a poté až v Praze.
Zahraničně politická situace na konci září 1938 však realizaci projektu nepřála a takto rychlého spojení s Prahou se cestující dočkali až po roce 1989.