Byznys
10/04/2018 Tomáš Svoboda

Příběh patriota: Z Prahy se vrátil do Karviné, kde úspěšně podniká

Když mu bylo devatenáct, vyrazil za prací do Prahy. Začínal u bezpečnostní agentury, což byla krátká, ale dobrá zkušenost, vzpomíná s úsměvem Petr Letocha, specialista na online marketing, který se před časem vydal proti proudu. Z hlavního města se vrátil zpátky domů do Karviné.

Velké město, velké možnosti, které, proč si to nepřiznat, lákají skoro každého. Platilo to i v jeho případě, protože jakožto absolvent střední školy začal velmi záhy pracovat pro společnost Seznam.cz, která patří k lídrům celého online byznysu.

„Strávil jsem tam více než čtyři roky a následně s kolegou založil vlastní marketingovou agenturu. Všechno fungovalo, ale s partnerkou, se kterou jsme se znali už ze školy, jsme vždycky mysleli na návrat domů,“ vypráví Petr Letocha.

Po narození dětí přišel čas na návrat do rodného kraje, kde chtěli znovu bydlet, pracovat a vychovávat potomky. „Nakonec jsem zkusil rozběhnout novou agenturu v Karviné, což se povedlo. Dneska už víme, že doma zůstáváme natrvalo,“ říká mladý podnikatel a zároveň otec dvou dcer.

V dětství vyrůstal na sídlišti v Karviné a na bývalém „májováckém“ učilišti se vyučil jako oční optik. Maturitu si dodělával na Euroškole v Praze.

Vlastním příkladem ukazuje, že odlivu mozků z Moravskoslezského kraje lze čelit. Pokud mají lidé k regionu vztah a jsou schopni přijít se správnými nápady, pomohou k jeho rozvoji.

„Ve firmě jsme vytvořili tým deseti lidí. V rámci online marketingu, který má stále velký potenciál, se zaměřujeme hlavně na spolupráci s lokálními zákazníky. Pomáháme jim se zviditelněním ve světě internetu,“ vysvětluje zakladatel agentury Konver.

Bylo obtížné prosadit se s moderními online trendy v tradičně průmyslovém kraji?

„Bylo to náročné, ale my se neustále snažíme firmy učit novým přístupům. Každý rok pro ně pořádáme konferenci, naposled na ní přednášeli mimo jiné zástupci společnosti Google. Vzdělávání vlastní, ale i předávání zkušeností dál, například v podobě různých workshopů, je pro nás velmi důležité. Bereme to jako součást poslání,“ odpovídá Petr Letocha.

Není se čeho bát a nové věci je třeba zkoušet. To jsou základní myšlenky, kterým věří a které prosazuje nejen v podnikání. „Pokud má člověk sílu a chuť měnit věci k lepšímu, neměl by váhat, ale dát se do práce. Pak je jedno, zda žije v Karviné, Ostravě nebo v Praze,“ dodává karvinský patriot.

Sdílejte článek