Nejnovější zprávy: Pamatujete? Před 60 lety byl otevřen dům kultury Akord Albrechtice u Karviné: Když mrtví vstávali z hrobů a vyděsili zloděje na hřbitově

Byznys

Sedm let a 1 777 600 aut. Hyundai dnes v Nošovicích slavil výročí

Automobilka Hyundai dnes v Nošovicích na Frýdecko-Místecku oslavila sedm let od zahájení sériové výroby. Vedení automobilky spočítalo, že firma za sedm let v Nošovicích vyrobila téměř 1,8 milionu automobilů.

Před sedmi lety, 3. listopadu 2008, byla v nošovickém závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech, prvním a dosud jediném evropském výrobním závodě Hyundai, zahájena sériová výroba.

Prvním modelem byl Hyundai i30, následovala Kia Venga, vyráběná v Nošovicích od listopadu 2009 do června 2011, kdy byla výroba přenesena do sesterského závodu Kia Motors Slovakia v Žilině a v Nošovicích se začal vyrábět Hyundai ix35, zatím vůbec nejúspěšnější model v historiii závodu – těchto SUV se v Nošovicích vyrobilo 603 000 kusů.

Pilířem současné produkce je model Hyundai i30 druhé generace, vyráběný od ledna 2012, a to ve verzi pětidveřový a třídveřový hatchback a kombi; od ledna 2015 pak i s benzínovým turbomotorem. Dalším vozem, vyráběným v Nošovicích od září 2010, je Hyundai ix20 a trio modelů v produkci automobilky uzavírá Hyundai Tucson, nástupce ix35, který se zde vyrábí od letošního června.

Celkem bylo za sedm let sériové produkce v nošovickém závodě vyrobeno 1 777 600 aut. A zatímco první milion vyrobených aut společnost oslavila v květnu 2013, tedy po čtyřech a půl letech výroby, dvoumilionté auto sjede z výrobní linky ve druhé polovině příštího roku, tedy asi tři a čtvrt roku poté.

Portfolio exportních destinací se postupně rozrůstalo a dnes jejich seznam zahrnuje více než 60 zemí. Vzhledem k tomu, že HMMC je jediný výrobní závod Hyundai na území Evropské unie, je pochopitelné, že nejvíce aut bylo dodáno na evropské trhy. Auta z Nošovic ale putují i do exotických a vzdálených zemí jako je např. Austrálie, Jižní Afrika, Mexiko nebo Saúdská Arábie.

Deset největších odběratelů za sedm let sériové výroby vypadá takto: 1. Německo – 287.300 ks, 15,6 %; 2. Velká Británie – 192.600 ks, 10,5 %; 3. Rusko – 175.000 ks, 9,5 %; 4. Španělsko – 130.900 ks, 7,1 %; 5. Itálie – 124.800 ks, 6,8 %; 6. Francie – 73.700 ks, 4,1 %; 7. Rakousko – 73,200 ks, 4,0 %; 8. Polsko – 71.600 ks, 3,9 %; 9. Česká republika – 70.700 ks, 3,8 %; Belgie – 62.600 ks, 3,4 %

V České republice bylo za sedm let prodáno 70.700 aut z produkce závodu HMMC, tedy 3,8 % celkového objemu výroby a 96,2 % bylo exportováno. S růstem tuzemské popularity vozů Hyundai se podíl domácího trhu průběžně zvyšuje a v současné době představuje téměř 5 %.

Prezident HMMC Dongwoo Choi ve svém projevu shrnul dosavadních sedm let výroby a v závěru zdůraznil, že společnost Hyundai Motor Company se rozhodla investovat v České republice, postavit zde svůj jediný výrobní závod v Evropě (ostatní jsou v Koreji, Číně, Indii, Turecku, Brazílii, USA a v Rusku) a nepřipadá tedy v úvahu žádné stěhování.

Prezident Choi doslova řekl: „Rád bych vás ujistil, že to, že jsme zde, v členské zemi Evropské unie, umístěné ve středu Evropy, a to, že jsme investovali tolik času, úsilí a peněz do založení a rozšíření naší výroby a do vysoce kvalifikovaných pracovníků, je zárukou naší zdejší trvalé přítomnosti. Ano, budeme zde tak dlouho, dokud se v Evropě budou vyrábět auta.“