Nejnovější zprávy: 30 let svobody: Ocelové srdce Ostravy se dál mění v nový svět Mladé ženy se nadchly pro design. Navrhují baňky ze skla a objevují nadané kolegy

Společnost

Slezská univerzita má nové logo. Představila i studentku – novou tvář školy

Slezská univerzita v Opavě představila nové logo i svou novou tvář. Univerzitu bude v jubilejním 25. roce existence jedné z nejmladších veřejných vysokých škol v České republice reprezentovat studentka oboru Audiovizuální tvorby Klára Jančíková, která vyhrála interní konkurz.

„Čtvrtstoletí existence je vhodnou dobou k pozastavení se a přemýšlení nejen o tom, čím za uplynulou dobu Slezská univerzita v Opavě prošla a co dokázala, ale také o tom, jaká je v současnosti, jakou chce být a kam kráčí,“ říká o důvodech, které vysokou školu vedly k myšlence dát instituci vlastní tvář, její rektor Pavel Tuleja.

„Tvář Slezské univerzity, kterou dnes představujeme, v sobě nese naše hodnoty, způsob, jakým pracujeme. Není žádným anonymním prvkem z cizí fotobanky, je stejně autentická, jako škola sama.“

Kláře Jančíkové je 21 let a představuje 25letou mladou dámu, jak univerzitu charakterizuje její rektor. Na konkurz se spolu s dalšími dívkami přihlásila z touhy být více platná své alma mater.

„Když přemýšlíme o univerzitě, máme sice na mysli instituci, ale to je jen část pravdy. Za systémem a budovami chceme a musíme vidět především studenty a způsob, jakým se jim zapisujeme do života. Slezskou univerzitu chápeme jako živý organismus, který dýchá, roste a vyvíjí se. Proto má nyní i tvář,“ říká o záměrech univerzity její mluvčí Karin Martínková.

Aby byla univerzita více vidět, má zajistit i nové logo, které škola rovněž představila. „Slezská univerzita je plná kvalitních pedagogů a studentů, kteří odvádějí ohromné množství práce jak v zájmu studentů, tak i veřejnosti. Bohužel kvůli nejednotnému vizuálnímu stylu nebyly vždy akce spojovány s univerzitou, jak si zasloužily a hlavně jak si zasloužila sama univerzita“, dodává Martínková.

To už by mělo být minulostí. Do budoucna budou všechny fakulty Slezské univerzity používat jedno logo, jen barevně odlišené a vždy doplněné o název instituce.

Tvář slečny Kláry pak bude reprezentovat univerzitu všude tam, kde bude komunikace školy mířit k veřejnosti včetně studentů, a to jak současných, tak těch budoucích.

Žádné velké kampaně však univerzita nepřipravuje. „Chceme, aby se o nás vědělo, abychom byli vidět, ale peníze raději investujeme do našich studentů,“ prozrazuje strategii univerzity rektor Tuleja, který před nedávnem vyhlásil stipendijní program, díky němuž mohou odborně zdatní, či již na střední škole výborní studenti získat v prvním roce svého studia na Slezské univerzitě až 60 000 korun.

„Motivem tohoto jednání je především snaha zabránit odlivu mozků z regionu, protože spousta mladých lidí se po studiu jinde již nevrací zpět do svých domovských krajů,“ uzavírá Tuleja s dodatkem, že v nabídce školy jsou i stipendia podporující studenty ze sociálně slabších rodin.