ROMAN FRENKO
Polévkový král
Několik týdnů již jezdí po ulicích Ostravy deset nových tzv. parciálních trolejbusů, které Dopravní podnik (DPO) zakoupil v rámci pokračující modernizace vozového parku.
Výhodou nových parciálních trolejbusů typu "Škoda 26 Tr" je vybavení nezávislým pojezdem na trakční baterie, na který mohou ujet až dvanáct kilometrů bez napájení z trolejového vedení.
Deset dvanáctimetrových nízkopodlažních trolejbusů, které vyrobila společnost Škoda Electric, slouží v běžném provozu od března, a to především na linkách 101 a 106, které jsou částečně vedeny mimo trolejovou síť. Uplatní se však i při výlukách.
DPO představil kompletní flotilu poté, co vozy prošly úpravou designu v ostravském duchu. Nad středové dveře byly doplněny typické tři vykřičníky.
"Design nových trolejbusů bude ladit se vzhledem nových tramvají Stadler. První z nich do Ostravy dorazí za účelem testovacích jízd ještě v průběhu dubna," uvedla tisková mluvčí DPO Karolína Rycková.
Zakázka na nákup deseti nových parciálních trolejbusů, a k tomu dalších dvou kloubových trolejbusů, podle ní dosáhla výše 160 milionů korun. Vozy byly zakoupeny z dotace Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Nové trolejbusy, které mají kapacitu 34 míst k sezení a 68 míst k stání, jsou vybaveny celovozovou klimatizací pro cestující, dvěma místy pro přepravu invalidních vozíků a poloautomatickými sběrači.
V interiéru jsou také dva LCD panely s informacemi pro cestující a bezpečnostní kamery.