Nejnovější zprávy: Tato hrůza už je minulostí. Obří skládka konečně mizí z Muglinovské ulice Punč bar na Masarykově náměstí baví Ostravu. Nabízí nápoje i luxusní výhled

Společnost

V centru Ostravy vzniká nová moderní rychlonabíjecí stanice pro elektrobusy DPO

Tři nabíjecí ramena průběžného nabíjení v evropském standardu OppCharge staví Dopravní podnik Ostrava (DPO) v těchto dnech v centru města na ulici Valchařská.

Foto: se souhlasem DPO

Nová nabíječka bude sloužit k rychlému nabití elektrobusů při každém pobytu na konečné. Nabíjení bude trvat vždy 6 až 10 minut a elektrobusy po něm budou schopné absolvovat další jízdu na lince jako běžný autobus v síti DPO. Denně plánuje DPO touto nabíjecí stanicí Valchařská obsluhovat flotilu 16 elektrobusů, které jsou vypravovány na linky směřující na Hlučínsko.

Práce by měly být dokončeny na jaře příštího roku. Dobrou zprávou je, že od poloviny prosince se již vrátí autobusové linky, přesměrované na zastávku Vozovna trolejbusů, zpět na zastávku Křižíkova. Nejpozději od března pak začnou tyto linky obsluhovat elektrobusy. Výrobcem nabíjecí stanice za více než 21 milionů korun je společnost Siemens, s.r.o. Infrastrukturu dodavatelsky zajištuje za více než devět milionů korun společnost Hroší stavby Morava a.s.

„Po spuštění pilotního projektu prvních dvou elektrobusů s průběžným nabíjením a s nabíječkou ve standardu OppCharge ve Svinově z roku 2018 dnes mluvíme o plně systémovém rozvoji čisté mobility v autobusové dopravě v Ostravě. Valchařská je další střípek do skládačky, která zahrnuje i novou nabíjecí infastrukturu na terminálu Hranečník, fungující od letošního jara. Ostrava tak má tři strategické body, kde se budou elektrobusy nabíjet a odkud budou vyjíždět obsluhovat přilehlé lokality. V daných místech se tím znatelně sníží produkce CO2,“ doplňuje generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

DPO v těchto dnech zároveň podepsal smlouvu na realizaci domovské stanice pro 18 elektrobusů v areálu na ul. Vítkovická za více než 36 milionů korun. Součástí stanice je přístřešek s rozvodnou skříní pro mobilní nabíječky, které slouží k nočnímu balancování baterií elektrobusů. Stavět by se mohlo začít na přelomu října a listopadu 2022. Vybraným dodavatelem je Společnost Elektromobilita Vítkovická MSEM-ELMOZ.

DPO od května 2022 zařazuje postupně do provozu 24 nových elektrobusů s průběžným dobíjením OppCharge. První část převzatých vozů v současné době obsluhuje nová nabíjecí infrastruktura na terminálu Hranečník ve Slezské Ostravě. Po dodání všech vozů bude každý desátý vypravovaný autobus DPO elektrobus.

K 1. lednu 2022 bylo ve vozovém parku DPO 294 autobusů, z toho 227 CNG a osm elektrobusů. Na konci roku 2022 počítá DPO s 227 CNG autobusy a 32 elektrobusy.